torsdag 8 december 2011

Matlåda, lite som att jobba igen

Har just kommit in från en skön promenad i nysnön.. igår kväll och säkert i natt snöade det, så ca10 cm nysnö ligger ute på gården.
Vi är ett gäng mammor som träffas två gånger i veckan och kör Boot Camp. Träningsövningar både utomhus o inomhus. i vanliga fall har jag fått in oss på folkan, men idag gick det inte, Så en av mammorna bjöd hem oss till henne ist. Å med kort varsel, så kom vi aldrig fram till hur vi skulle göra med lunch, så det slutade med att alla tog med sig sin egen matlåda. Så när vi satt där allihopa med olika maträtter i sina lådor, fick man en släng om hur det var att jobba .. för annars har man nästan glömt bort hur det egentligen är där ute i verkligheten =) Kom på igår att när jag räknar efter, så sover jag nog 8-9 tim per natt!! det gör man ju inte ens när man jobbar! Men, det lär ju ändras...eller inte =)
Eli född 26 aug och John 

Adam född 2 aug o John 
Missade lille Tristan, som gick hem.. han är född den 8 aug. Så många aug barn =)
Va händer annars då? Igår fyllde pappa Ante år. Han fick en tjock silverberlock med texten JOHN på. Så nu har jag beställt en, som jag ska få när jag fyller år,. fast det är så långt dit, så jag ska tjata vidare på Ante att jag fortfarande inte har fått nån förlossningspresent, som man ska få enligt Frida =)

En söt kille
Tiden går ju så sjukt fort, men jag ska kolla tillbaka i fotoalbumet så jag vet vad jag inte har visat.
På första advent åkte vi in till Jonas o Emma o barnen och bakade pepparkakor....så här söt kan en kaka vara

Förra veckan kom jag på en pyjamas som har suttit på en nalle sen jag köpte den. och eftersom man har jobbat i branchen, kunde jag se årsmodellen på prisetiketten.. 2005 hade jag köpt den.. och den är nu i John´s storlek =)
Våran goa tiger
Annars är det full fart. han greppar duktigt och håller man fram nånting framför honom, så greppar han o stoppar i munnen.. ibland med en liten attack, så man får passa sig =) Allt ska i munnen, helst hela handen, ibland båda. Sen tränar han o Ante på att vända.. Men det han gör själv är att han vänder sig till sidan, men där fastnar han då armarna är i vägen.. ligger i fosterställning och kramphåller sig i ärmarna.

Men det är nog inte länge innan han plötsligt kommer att komma på hur man gör.
För nån dag sen la ja honom på stora mattan i köket medans jag skulle damsuga. Jag la honom med huvudet mot diskbänken och när jag sen kom tillbaka låg han åt helt fel håll och inte alls på mattan...haha
Nu vaknade John.. pratar HELA tiden.. vet inte riktigt vad han säger, men gulligt är det.
Så här gullig var man igår i sin nya body.
Nä, dags att mata på killen, stoppa han i bilen och åka in på jobbet o kika en sväng.
De blev mest bilder idag, men de är väl det som är roligast.

hej hopp





1 kommentar:

  1. Härliga goa killen...
    han är ju bara sötaste bäbisen...
    kan ju inte bero på att jag är hans farmor...
    eller ???
    Näe det kan väl alla se att han är finaste killen...

    Puss på kinden till John...
    längtar...

    SvaraRadera