tisdag 12 mars 2013

Dagis, halsbrännetabletter i mängder mm

Fick just sms av svärmor att hon ville se lite uppdatering här. Jag brukar vara tjurig och göra som jag vill, men ok.. jag ligger här i soffan, det toksnöar ute och vårar NON (som John presenterar sig själv) är ju på dagis.
Han är nu inne på sin tredje vecka. Början gick ju bra, sen blev han sjuk och borta en hel vecka, så det var som att börja om förra veckan.
Det är Ante som skjutsar honom på morgonen, vilket är väldigt tur, för jag är så känslig att jag bara gråter. Och hur ska lillepalten lära sig att bli lämnad om han ser sin mamma gråta mest?
Jag skulle iaf lämna en gång förra veckan. Redan när vi kom innanför dörren märkte John att han än en dag skulle bli lämnad. så han grät, samtidigt som han tog tag och försökte få av mig jackan och mina skor, och jag grät... så jag följde med in till lekrummet där han pekade vart jag skulle sitta, så vi satt där o grät båda två... känns verkligen underbart att lämna honom på dagis =(
Så jag har sagt ifrån mig lämningen helt enkelt, iaf så länge mina hormoner svajar.
Ja, förutom imorse, då Ante skulle på möte, så det blev jag igen. Men idag gick det jättebra,. Vi tog av oss skorna och lite gråt från John, men när han fick se sin fröken, så sträckte han upp armarna mot henne och sen fick jag en puss och vi stängde dörren. Hon ringde en timme efter och sa att det gick jättebra, ifall jag satt hemma o va orolig =)
Så bara hon är på plats, så blir de bra =) Synd bara att tanten skall gå i pension sista april =(



V 36

Kunde inte låta bli att köpa dessa till kommande bröderna =)

Ja, vad ska man säga?

Det är mycke Teletubbies som gäller nu.

Mina Raggarmunkar med hemmagjord lingonsylt, det är grejer de =)

 Han visar stjärten för oss =)
 Förra veckan var vi på ett extra ultraljud, då min barnmorska ännu en gång trodde att min inneboende låg med stjärten neråt och huvudet uppåt. När vi kollade i journalen från John, så följer dom varann exakt på allt. Så mina magmått blir inte större och trots "liten" mage, så väger dom helt normalt.
Så vi var in iaf. Lillebror v 36+1 låg med huvudet neråt, som jag trott hela tiden. Låg väldigt djupt nere, så hon hade nästan svårt att kunna se. Vilket också är en anledning till att det trycker på rätt bra neråt nu.
Hon mätte magen och kollade igenom hela honom, och han vägde va 2800g och nu växer dom ca 500g /v så han låg precis på medelstrecket på deras skala.
Jag sa då att det hade varit roligt att kolla hur John såg ut i skala. Så hon klickade fram honom och han i v 36+2 vägde 100 g mer! Annars var dom exakt lika.. Det är ju bara sååå spännande o se om det är en liten kopia som kommer ut.
Så det skulle sitta bra ifall han kommer ut om 1,5-2 veckor =)
Bästa Sofia från Paris kommer ju hem, och hon missade John med en dag. Skulle vara så roligt ifall man får visa upp våran nya familjemedlem innan hon åker hem igen. Kände lite stress att hon bara skulle vara hemma under helgen, men igår fick man ju höra att dom blir uppe 10 dagar, så jag har t o m några dagar till godo =)))

Rolig lunch som jag ska göra någon dag =)

Vips, så var både pappa o palt i samma säng. 
Nä, så nu väntar vi bara på ett tecken. Jag har tvättat och packat bb väskan, ska bara fylla den me lite karameller =)
Frysen är full med nybakat och det som känns mest spännande är.. Hur när och var?
Sover rätt dåligt nu, då man inte kan hitta nån skön ställning. Ligger jag på höger sida, får jag äta en hela karta med Novalucol, då det känns som om jag har magsäcken upp i halsen. ock ligger man på vänster, så får man till slut kramp i höft o vet liksom inte hur man ska ligga...
Så nu längtar jag nästan till dom där sprängfyllda ömma brösten, för magen är man så less på.
Ni kan ju påminna mig sen, när man sitter där =)

nu ska jag äta lunch, vila och kanske åka en sväng på loppis innan jag ska hämta hem min lilla palt =)
12 mars Går idag in i v 38.

Tänk om de va så?
Min kära arbetskamrat har tjatat på mig, att hon tycker att det skulle vara så roligt ifall man skulle väga över 100 kg. Inte för att jag fattar vad som skulle vara roligt med det.
Imorse ställde jag mig på vågen och vägde då fortfarande 91. vilket är 20 kg över min normala vikt.
Har gått upp 10 kg från inskrivningen med lillebror. Men hade då hunnit gå upp 4 kg dom första veckorna och hade några kg kvar från John. Så där är det också lika, enligt bm 14 kg på båda barnen. Så med dubbelvagn skall jag nu ner till 72 som jag alltid har vägt. Känner mig faktiskt lite taggad. Längtar mest till alla promenader som jag inte har gått sen 1 sep när jag började jobba.

Iaf, så lånade jag min palt, som väger 11, 4 och ställde oss samtidigt på vågen, skickade bilden till min glatt överraskade arbetskamrat som på nått sett trott att jag lagt på mig 10 kg vatten på en vecka! haha..
Hon fick sen höra sanningen och var glad att hon fått sett en bild ändå =) haha



kram E

3 kommentarer:

  1. Sedär det hjälpte allt med lite tjat.
    Skrattar åt John när han städar toaletten/tvättstugan, han gör det ju ordentligt det han gör. Eller kallas det inventering ????
    Spännande tid framöver, och varje sms studsar till lite för man vet ju inte om ni åkt in på bb.
    Hållar alla tummar.
    Studsade lite på din vikt också och tänkte det kan väl ändå INTE vara möjligt, men ni var ju tre om den vikten...hahahaha
    Undrar vad vågen visat om pappan varit med också, men han fick kanske inte plats...

    Kramar från Farmor å Farfar.

    SvaraRadera
  2. Vi är nog fler som väntat på din uppdatering ;-)
    Härligt att läsa o hoppas lillpalten behagar komma ut i tid! :-)

    Må så gott!
    Kramar från Finland!

    SvaraRadera
  3. Min sjuttioårsdag är det som Du skrivit detta reportage.
    Hur är det nu då månn-tro.
    Jag är förskräckligt glömsk, men nog minns jag tydligt att Kära Rantamor skrev hon blivit Farmor igen.


    Ha det gott !

    Kram Mi

    SvaraRadera