onsdag 18 april 2012

Genvägar och kökspersonal

Ja jösses vad tiden går.
Hela dagarna går ut på att jaga lillpalten, som ställer sig upp överallt, trots att han inte vet hur han ska "landa". Så det gäller att hålla ett öga på honom hela tiden, så när man ser att han är påväg att försöka ta sig ner, så få man vara där och ta emot. Så ska man gå å kissa, ja då få man sätta honom i gåstolen, för då hör man iaf i vilken ända han är i.
Men han är som en liten hund, ropar man, så kommer han krypandes med glatt humör.
För någon dag sen, medans jag lagade mat, hittade John egna vägar, efter att ha stått länge på utsidan av gåstolen =)..haha
Har byggt som en koja, då han innan röck ner lite av det nytvättade som hängde i hallen.

De här va kul de

Oh hej

Titta mamma!

swisch.. landade mjukt, trots "farten"
Har haft jobbig hosta i nästan en vecka, och idag är väl den dag då han är frisk.
Det började med snorig näsa och en hosta, som rätt många gånger slutade med att han kräktes ner mig. Jag som aldrig trodde att jag skulle palla någon som kräks ner hela mig, men det gick rätt bra. Första gången, ringde vi mormor, som fick komma hit, så jag fick duscha/torka golv/mattor/soffan.. starta tvättmaskin nr1, sen blev det några vändor tvättmaskin igen. och det konstiga var att det var alltid efter att jag hade ammat?! väldigt konstigt. Gick bra att amma på dagen, men så fort jag ammade på morgon o kvällen, så hostade han till och kräktes..Har mailat hans dietist idag om att få recept på ersättning, så kan han dricka lite sånt som mellis på eftermiddagarna. Snart åker man ju till sthlm med systrarna, o då är det slutammat tro ja.


Hjälper mamma att kolla så att diskmaskinen fungerar som den ska. 
Jaja, nu äre Bygglov på tv. Idag har vi varit o dykt på babysim.. morfar följde med den här gången.

Bilder på simmet kommer strax.
Hej hopp
E
John blev 8 månader i söndags, och två dagar senare, kom hans franska "kusin" Hugo.. såååå roligt att det blev en liten kille.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar