onsdag 19 december 2012



2 advent var vi uppe i Nordmaling och bakade pepparkakor..  John va lite skeptisk till de här med att baka., men sen kom han på som sin mor att degen va rätt god. sen tycker han ju väldigt mycke om färdiga pepparkakor också =) Så han och Colin satt och mumsade i sig en massa kakor.

 Varför jag inte julpyntar så mycket hemma?! hm.. kan bero på att man vet att tomte dosen är fylld till max hos svärmor... Jösses va tomtar hon har!... å de här ä liksom inte alla heller,..
 Beställde virkade kakor av en dam på internet, som jag ska slå in i julklapp till John.. så han kan bju på lite "nyttigare" fika. Fina va?
 I helgen snöade de... HELT galet va snö vi hade på våran altan.. !
 Tur att pappa Ante har sin bästa vän i garaget... Så jag o John satt lugnt inne på golvet i värmen å tittade på, medans Ante drog sin monstermaskin varv efter varv på altanen.
 Åsså en magbild på de.
121218 25 hela veckor (gick in i v 26 igår.)
Var hos barnmorskan idag.. Alla värden såg bra ut.
Hon retade upp lillebror när hon klämde o kände på magen..så när hon skulle lyssna på hjärtat fick hon väldigt många sparkar. Hon mätte även magen, men jag glömde kolla vilket mått de va. Ska bli kul att jämföra med när ja väntade John.
Annars rullar de på. Galet mycke på jobbet nu så här innan jul, men väldigt roligt.
Men man känner att när man kommer hem, så är man slut i hela kroppen. Hinner inte känna efter nått under dagen när man jobbar.
Äh, nu ska vi se på film. De blev bara lite bilder idag...också =)
E

1 kommentar:

  1. Längtar till lördag då vi träffas...
    Lilla söta pepparkakstomten...
    å jag har jag mycke tomtar????
    Vi kom hem igår kväll å jisses va snö vi fått men snälla grannen har skottat å tillåmed sopat trappan när vi kom hem...visst har vi det bra!!!
    Va bra att allt är ok med lillebror "Elton"... =)

    Kram.

    SvaraRadera