lördag 14 maj 2011

Går nu in i v 27

97 dagar kvar.. mmm en evighet tycker jag iaf.
Om man läser i appen i iphonen står det så här.
BARNET
Barnet är nu ca 24 cm lång från huvud till stjärt och vikten är ca 1kg.
Huden skyddas och får näring av ett lager fosterfett.
Barnet börjar bli knubbigt. Den suger ofta på tummen nu.
Näthinnorna bildas och barnet börjar öppna ögonen. Ögonfransarna är fullt utväxta.

JAG
Du har kommit långt nu, andra tredjedelen av grav. är snart förbi.
Många faktorer avgör din mages storlek, barnets tillväxt, din kroppsbyggnad, längd, vikt, om du fött barn tidigare eller om du är svullen.

Mitt i v 26, ursäkta för småtrosorna.. haha
Jaha, hur mår man då? Jo, jag mår väldigt bra. Det jobbiga illamåendet har gått över, jag hinner gå ner och göra frukost utan att gripas av panik över att stoppa nått i munnen direkt.
Har lite problem att borsta tänderna, då de är nått me tandkrämen som gör att jag nästan kräks. Men det gäller att andas lugnt. Fruktansvärd halsbränna om jag rör mig upp å ner, lyfter mm på jobbet och sen ist varje kväll när ja ska sova.. har köpt några tabletter, men dom går inte att stoppa i munnen, så fruktansvärt äckliga. Så det är ju praktiskt.. bara jag titta på tabletten, så går det över, och jag lyckas somna.
Jag har en väldigt rastlös liten filur i magen iaf, vet inte vem han kan brås på ;)
Så fort jag lägger mig, så går han igång. Alltid när Ante ska känna, så lugnar han sig, men i förrgår, gick han ann, så det slutade med att jag skrattade hysteriskt, för att han aldrig gav upp.. haha.. å varje gång jag skrattar, så hoppar naveln ut, vilket gör det ännu lustigare.. hahahahaha.. 
Va konstigt allt är egentligen? 
Träffade en bäbis igår på jobbet.. Som var född i vecka 25! helt otroligt. Han föddes i sep och nu var han lika stor som vilken tre månaders bäbis som helst. Dom gav mig ett tips att vänta till efter v 28 iaf. Tackade för tipset och det känns som att jag tro att jag håller ut ett tag till.
Tror att junior är väldigt liten än, har inte lyckats känna vilka kroppsdelar som stretar åt vilket håll i magen,.. men det kommer väl om en mån elle nått.
Tror ibland att han står raklång när jag ligger på rygg.. Magen stenhård o står rakt upp på ena sidan av naveln.
Måste visa vad jag fick av faster Malin nu i veckan =) Man ska ju inte hålla på att köpa en massa innan han har kommit ut, men vissa grejer är bara ett måste ;)

Small Paul =)
Jag har ju ett mission, att hitta åkpåsen Paul Frank Julius, trodde att det skulle vara enkelt, men den är slutsåld i hela sverige och jag har fått hjälp av en barnvagnsaffär att ta kontakt med Holland, men den verka ha utgått =( .. gör ju inte att jag blir ännu mer ivrig att hitta den. Så, om det är någon som spring er på en Paul, köp! Den är svindyr, men ett måste ! =)
Paul Frank "julius" åkpåse
Jaha, vad ska man hitta på idag då? Så konstigt när Ante jobbar lördagar, iaf dom helger då jag är ledig.
Idag hade jag ju tänkt att det skulle vara fint väder, eller iaf inte regna. Har nämligen köpt färg till dom gamla utemöblerna =) Ni kan ju bara gissa färg =) hehe.. Så sjukt tokrosa det kan bli. Kan bli hur läckert som helst mot våran svarta fasad. Sen blir det nog snyggt när jag har målat lilla stugan svart, för då kan dom stå utanför. Ska fixa den lilla stugan.. älskar modellen, med fönster åt alla håll. Så jag tänkte byta golv och nya tapeter, så kan man ha den som en, ja jag vet inte vad, men jag vill ha kvar den iaf. Å eftersom jag inte får någon husvagn på ett tag, så kan man ju få piffa "sommarhuset" iaf =)
Ska även måla garaget, men det får bli när junior ha kommit ut, kanske nästa sommar elle nått.
Dags att handla virke till räcke och vindskydd till självaste altan först, sen lägger vi soldäcket, å sen kan jag börja titta på lillstugan.
Ja, det tar aldrig slut med göra här iaf.

Nä, nu ska jag hoppa ur OnePiece´n, och ta en sväng på Erikshjälpen tro jag.. slår på stort och åker till den i bosvedjan...lyxar till det lite en så här tråkig dag =)
Ha en bra dag allihopa.
Jag ska försöka att skärpa mig o iaf skriva en gång i veckan 

Pöss


3 kommentarer:

  1. Ehum...bara ett liiitet förtydligande...*blivande* faster Malin ska det stå... :-) Annars låter jag ju dögammal...som din faster eller nåt...Faster låter förövrigt som en gammal gråhårig tant med knut i nacken...haha!

    Kram,

    //M

    SvaraRadera
  2. Haha...faster Malin...ja de låter lite gammalt...
    =)
    Nästa torsdag åker vi norrut, kanske man får komma å killa lite på lill magen kanske??
    Antingen torsdag e.m eller söndag...
    Vi får väl höras!

    SvaraRadera
  3. Den kommentaren försvann som en fis i rymden.
    Men jag unrdade bland annat om att vi trodde att det var en liten kille ni väntade...men med tanke på den röda färgen kanske vi missförstått lite =D
    Kolla vilken söting jag träffade i helgen på min 365 blogg !!!!

    Oj va din mage växer...spännande.

    SvaraRadera