tisdag 3 maj 2011

Jag ska bli mamma


Har varit hos barnmorskan idag.
Tog blodprov och kollade blodsockret, som va lika bra som sist.
Sen var det dags att lyssna på juniors hjärta. Varannan spark o varannat hjärtslag i apparaten.137 slag... Kan ju inte ligga på rygg utan att han börja leva rövare där inne.
*pillar just nu lite på magen*och han svarar direkt tillbaka..
Första mätningen av magen gjordes idag också.
Nu kollade jag aldrig hur många cm det var, men jag hamnade på den nedersta strecket på kurvan..men som jag ha sagt till några.. att hade det funnits en stjärtkurva, ja då hade jag varit i topp .. =) haha
Allt såg bra ut iaf.
Allt såg bra ut från ul också. Moderkakan låg perfekt, så få tiden att gå lite fortare bara. Är jättesugen på bäbis nu.
Var och tittade på liggdel till vagnen igår.. Ska ta med mig Ante in, så vi kan bestämma o beställa,. verkar va rätt mycke under sommaren, så för att inte bli utan, så äre dags att beställa.

Hade ingen aning om vad jag hade för blodgrupp faktiskt.

äh, det kommer nog att gå rätt fort i sommar. Har ingen aning om när jag ska va ledig, och hur länge jag ska vara ledig. Imorn ska jag skriva ut alla papper och skicka in för havandeskap bla bla.. ?! Man vet ju aldrig. Kan ju hända att man knappt kan gå sista månaden. och istället för att slösa semester, så kanske man kan va sjukskriven. Men kan ju inte säga att man fattar mycket av bidrag mm. ?!

liten blek med en navel som står ut.. haha v 25
Oj oj vad det sparkar i magen nu.. jösses. Jag tror att han är sugen på lite te.. det är jag o Ante iaf =)

sov gott alla .

John har namnsdag idag =).. klappar lite extra på magen ;)







6 kommentarer:

  1. men oj....
    klar-knappen står ju ut redan!!!
    *S*
    Snygg liten mage...
    kommer å klappa på den lite under helgen v20 om ni e hemma...

    SvaraRadera
  2. Nu var du allt lite elak.....

    SvaraRadera
  3. Men hörni,kan ni inte låna liggdelen av oss? Vi har ju en mjuklift som passar till er vagn, den kan man ändå inte använda så himla länge. Onödigt köp typ.
    He he, du kan få en snabbgenomgång med mig om alla bidrag och f-penningen...

    //M

    SvaraRadera
  4. Härligt med en liten mysig mage! Den lär säkert växa ännu! :-)

    SvaraRadera
  5. Du ser mera gravid ut framifrån än i profil! :-)

    SvaraRadera