tisdag 13 september 2011

Oj vad dagarna går fort. Jag tänker varje dag att jag ska sätta mig en stund och skriva, men det blir liksom inte av.
Vad gör jag på dagarna då? som gör att det går så fort.
John vaknar 01 och 05 på nätterna och äter. Det flyter på rätt bra där vid 1, men vid 5 är han oftast utvilad, vilket varken hans mama el papa är, så det brukar sluta med att han får lägga sig bredvid oss, så somnar han oftast om.
Sen då?
Jo, Ante och jag brukar hinna med att äta frukost tillsammans vid 8 och halv 9 äter John, sen lägger jag honom i vagnen och vi går ut på en promenad, skönt med frisk luft och för att motionera Mama Emma =)
Sen kommer vi in igen och det är dags att äta. På förmiddagarna och på eftermiddagarna verkar det inte finnas nån hejd i lilleman hur mycket man kan äta, då det är typ hela tiden.
Mitt på dan mellan 12 å 15 sover han. Så då kan man göra Birsta/ stan, städa, ligga å slötitta på tv, ja egentligen blogga, men det har liksom inte blivit. Sen är det väldigt lätt att bara sitta bredvid honom och beundra =)
Alla miner han gör i sömnen, när han sträcker på sig. pruttar. ja man smälter vad det här lilla livet gör oavsett.

Idag tog vi lite sovmorgon sen gick vi en promenad. Regnar gör det, så det är inte så jättekul att va ute å traska men men. Sen kom bästa Emma hit med lunch. Har suttit i timmar och surrat å John han bara sover.
Igår regnade det massor, men blev ett litet uppehåll, så jag ut me vagnen fort som bara den. Tittade på hjulen några gånger å tyckte att dom var sjukt skitig, jag som inte gillar när man sen parkerar vagnen i hallen å man har typ halva gården på hallgolvet.
Iaf så igår, så fick vi främmande av Emma, från jobbet. Vi fikade lite och började sen prata om just de här med att dra in vagnen, jag nämnde att jag vill ha en groventré så att man slipper ha vagnen i våran lilla hall. Då nämnde hon att det finns skydd att köpa till däcken.. så kan man liksom köra omkring vagnen inne utan att det blir skitit,.. Jo, men sånna har jag, när jag sen tittade ner mot däcken och inser att jag har haft skydden på under hela min promenad ute =( haha.. Yr som man är, glömde jag att ta bort dom. Är ungefär som att gå ute med sånna här blå plastskydd på skorna som dom brukar ha innanför dörren på vårdcentralen.. haha.

jaja.. Nä, nu måste jag nog byta blöja på denna lilla man.. Den är stor som en boll, han kan knappt få ihop sina små ben..stackarn.
Men ok. Imorn ska jag börja skriva/lägga in bilder. Behöver ju inte skriva så mycke, bara vad vi gör och har gjort.
Kommer nog att ångra mig annars sen när han bli lite större.

Ikväll ska jag o han på inredningsparty.. undrar hur det går? om man får sitta med bröstet framme hela kvällen...vi få väl se=)

E&J

1 kommentar:

  1. Hahaha ja det är ju bara när dom är små som dom är söt när dom pruttar...
    men det luktar inte hallontårta då heller.
    Idag har jag gjort om i min "nisse" så nu har John kommit dit och då fick Farfar och jag flytta tillbaka också längst opp...
    sen blev det två foton av LillaJ i vårt sovrum också...vill ju se han när jag vaknar precis som jag vill se Colin.
    Farfar håller på att isolera bastun och bli mer å mer täppt i sina luftrör...
    Usch vad det regnar...borde ta en promenad men så tusan jag går ut i detta regnväder...aldrig.
    Och kallt är det innomhus också, vi kom ju hem i söndags och huset var rätt kallt...
    skulle haft öppen spis nu...
    men man kan inte få allt.
    Kanske skulle baka nåt så ugnen får vara på ett tag... =D
    Pussa John på kinden från oss.

    Tjingeling.

    SvaraRadera