lördag 12 november 2011

dagarna som gått...

Då har han äntligen kommit hem, älskade make o pappa =) Det blev en glad överraskning när John slog upp ögonen, sa god morgon på sitt språk.. Aaooo. Åsså låg papsen sin bredvid =) och en morgon med papsen börjar nästan alltid med ett bad.. det är deras grej de. Mysigt tycker John..

Äh, vi börjar med veckan som gått. Måste få tömma ur några bilder ur telefonen.
I söndags åkte jag o John till Matfors och köpte oss ett älghorn, farmor Benita skakar på huvudet.
Lacka eller inte, vi får se =)
Ska hänga i vardagsrummet ovanför soffan. Varför? Äh, fränt, kanske lite praktiskt, man skulle kunna hänga filten där?, eller kanske en lampa.. haha.. nä.. men ja tro att de bli kul iaf.
På tisdag dök Elisabeth o Ville och Lena och Vilgot upp. Vi började med en långpromenad och sen blev det lunch å fika hemma. så kul då det skiljer 2 v mellan varje barn. Oj va roligt dom kommer att få när dom blir större. Tyvärr hann vi inte få Ville på bild med killarna, då min lilla pojk sov till han va tvungen att åka hem.
Vilgot o John

Vänner för alltid?
 Jag orkar inte vända på bilden igen =)
Skulle vara roligt att lägga deras pappor på samma köksmatta också. Det ska nog gå att ordna.

(lunchpause redan)

På tisdagen bjöd vi in oss hos mormor o morfar. I väntan på att mormor skulle sluta jobbet, så läste John o morfar lite bok.
prins daniel syns där på sidan, enligt morfar

Sen kom morbror Linuz. Jag har försökt att klippa bort självaste "frisyren"på morbror, Annars hade inte John fått plats på bilden.. jösses vilken kaluffs. Har typ spårat ur tro ja
Morbror ä kul han

"håret" lär plutten att ha fötterna på bordet
Onsdagen började med lite läsning av boken. Börjar fundera om John är lite närsynt.. haha
Efter att ha fått i sig frukost bägge två, kokade jag varm choklad, gjorde mackor och packade med sittunderlag o filt, sen var det dags för picknick med tjejkompisarna Ebba född 19/8 och Eli född 26/8. 
Vi började med en skön promenad, gick förbi dom andra mammorna som kommit över de här med att fika en massa =), dom låg i lekparken och gjorde olika styrkeövningar. Kändes väl kanske inte så jättebra att bara stå å titta på, och när man visste hur mycke gosaker man själv hade under vagnen... Nä, nästa vecka ska jag nog vara med .. Löta Boot Camp =) Måste börja göra lite olika styrkeövningar, man känner i ryggen att John blir tyngre å tyngre.
Tokfint väder och då är det alltid mysigt att gå till piren.

Annelie o Jane
Skön dag ute blev det och när vi kom in körde vi lite magövning =).. ja, inte vi.. bara han. Även om jag måste börja ja mä. Sitter jag här o skriver, med ena handen på tangentbordet o den andra i en godispåse..suck.

Suger lite på tummen faktiskt.

Prata lite med räven också
Den här bilden skickade vi till pappa när vi satt hemma ensamma o saknade honom.
Veckan har gått fort o lätt och pojken är fortfarande den bästa o snällaste.=)
Igår gick vi till grannen för att fixa lite i mitt hår..jag försökte söva ner John genom att gå ett varv runt kvarteret, parkerade vagnen och han sov........tills jag fick på mig capen (heter de va?) 
o ja som skulle både bleka, färga o färga... hm.. Men vi drog in lillemannen, satte honom i sitsen och gav honom en liten åsna... o där satt han. i flera timmar o bara tittade, tuggade lite på luggen o var alldeles perfekt =) haha..
måste hitta en så smal kompis till John, som han kan greppa =)


Vad gjorde du den 11/11-11 kl 11:11 ??


inte så snygg bild men, de här var vad jag sysslade med

Å John sov en liten sväng.
Nä, nu är tröjan bra liten över brösten, John har sovit i 3 timmar ute. Förstår inte, han har gjort värsta beställningen och bara sover... men nu har han kommit in, och det är dags att ge honom mat.

E&J















2 kommentarer:

  1. Härliga foton! Å den där picnicen såg ju bara för härlig ut, underbart! :-)
    Ja, de där magmuskelövningarna borde man väl nog få igång så småningom, själv har jag godispaus för tillfället *stolt över att det gott över förväntan* men men, tror det kommer jul först, sen måste jag nog skärpa mig ordentligt...

    Ha det gött!
    Kramar från Finland.

    SvaraRadera
  2. Hade tänkt kommentera älghornen med, men glömde det igår...
    Vi har två par... dock inte köpta, men har sagt åt mannen i huset att fler blir det inte, då får han byta ut dem vi har... ;-)

    SvaraRadera