tisdag 1 november 2011

Dags att klippa busken så man se nått...

God morgon.
Jag säger då de...vilken lyxbäbis vi har =) inatt har han sovit hela natten, vaknade vid halv 6 och fick då möta det största bröstet någonsin..haha..det var bara att gapa, så skötte självaste mjölkmaskinen resten.. =)
Sen var det full fart, armar o ben gick i ett, så det måste räknas som att han vaknar vid halv sju...vi har nu blivit en barnfamilj =) inte som förut när han sov till kl 9.

Igår var vi ännu en gång iväg för att tömma skräp på tippen. Har rantat runt de där släpet överallt på byn. Vi fick tid hos bvc innan, för att se vad det var han ha fått på bröstet. Flammig o röd, troligtvis eksem som sin mor. Så vi fick nån mild kortisonsalva och vips, nu är det nästan borta?!
Iaf så åkte vi in till tippen. Men just när jag skulle kliva ur bilen, vaknade lilleman, gallskrek och ville inte alls sitta i bilen,.. och med en ensam tant, som säkert hade hjälpt mig, känns det som att jag hellre ville åka hem. Så vi åkte hem,. åt och myste och sen gjorde vi ett nytt försök alldeles innan Ante skulle sluta, så skulle han komma o hjälpa mig. Men jag hann bara parkera bilen..dra av två sjukt tunga tompallar, så kom det ett helt gäng med karlar... Med oammade bröst, långa ögonfransar på sne och ett litet snack om att jag hade en liten i bilen, fick jag till svar : Men sätt dig i bilen,. vi tar hand om det här! och sen kom det några karlar till... hehe..
Inte så svårt att åka på tippen ensam då inte.
2 min senare satt jag i bilen på väg hem igen =) Ante hann inte ens sluta jobbet.

Idag är det snart dags för promenad i det jättefina vädret. Solen skiner och John är nog bra sugen på att lägga sig i vagnen för några timmars sömn ute i friska luften. Själv tänkte jag sen passa på att klippa ner häcken vid badbaljan..då det nästan blir att man nu måste köra runt det, då den har rent ut sagt Spårat ur !
Farmor bli nog gla också, som säkert får bättre utsikt.
Så här glad var man igår när vi kom hem efter att ha vägt och mätt lilleman
11 v och väger 5980g och är nu 63 cm lång
Så nu har vi börjat rensa ur dom minsta kläderna, så man får plats med att köpa nytt ! Nog för att vi har 5 lådor full med dom andra storlekarna =).. hehe.

Nä, på med långkalsonger på både mig o lilleman och ut på låååång promenad.

pöss
E&J

1 kommentar:

  1. Blåa vackra ögon...
    ett sött leende och tjocka kinder...
    syns att lille John trivs med livet...

    Kramar från Maskrostio...

    SvaraRadera