måndag 7 november 2011

ensam mamma söker....

...nått att se på på tv...finns typ ingenting =(
Ante åkte till Italien i lördags, å vi saknar honom redan. Det är så skönt att ha världens bästa bäbis, som sover hela nätterna, förutom lite mat, men somnar alltid om och allting sker i tystnad... lovely =)Därför
Igår skulle vi med lillebrors tjej Lina till stallet, som tur är..(tråkigt för henne) men jag vaknade av att hon skickade ett sms och då var klockan nio! Hon hade feber stackarn,.. men oj vad stressigt det hade blivit, då jag aldrig ställde klockan, utan tänkte att vi säkert skulle vakna lite tidigare..hehe när jag tittade på min högra sida, där alltid annars Ante ligger..låg en liten otroligt söt å mysig liten liten kille...sov o mådde gott. Han vaknade vid kvart över nio med ett ljud..
Aaoooooo!
Då vet man att han är vaken =) På bästaste humöret och det är bara sååå mysigt att ligga kvar i sängen å snacka lite, då han springer med hela kroppen..pratar o ler med hela ansiktet... sötis.

Idag har vi haft besök av mina arbetskamrater Emma o Marlene, med sina små tjejer, mot slutet av besöket...galna tjejer =) hahah... jösses vilket liv det blev strax innan dom packades in i bilarna.. haha. John, han orkade inte med dessa småtjejer, utan la sig i vagnen ute ist. Sov i 3 timmar till. Sen har han hållit låda hela kvällen.. Vi övar och övar på att ligga på mage och sträcka på huvud o nacke.


Det går jättebra, bara han kommer på att det är enklast att använda armarna, inte bara göra ryggresningar med armarna liggandes längs sidan som en säl.. å stjärten får man hålla ner, annars lättar den när han strecker upp huvudet... haha.. gounge!
Men vi övar flera gånger om dagen.
Annars försöker vi tjäna lite pengar medans pappan i huset är borta.
Jag har sålt lite grejer på nätet och har blivit av med dom fort. Än så länge ha ja fått ihop 950:- och ska lägga ut lite mer prylar..testa att sälja kan man ju alltid göra. För det är ju inte direkt att man går saklös om man råkar sälja ett gäng prylar, som har stått undangömt. Galet mycke saker har man och det är ju rätt roligt att få pengar till att slösa på nått annat ist.
Och eftersom jag o mamma ska ha inredningsparty om en vecka, så måste jag verkligen försöka bli av me lite för att kunna fylla upp med nytt ... hehe.. underbart!
Imorn kommer det två andra mammor med barn hit. Lena med Vilgot, som är prick 4 veckor äldre och Elisabeth med Ville, som är prick 2 veckor äldre. Så det blir kul. Vi börjar med en sjukt lång promenad och sen bju ja på kycklingsallad..å INGE fikabröd! Måste försöka skärpa mig. Inte så himla långt till somarn hörni.. Konstigt att jag varje helg glömmer bort det.. godis i sjuka mängder o lite chips å dipp ä alltid gott.. Jaja, ha ju alltid varit sån, så det är liksom inget att göra åt. Men man behöver inte fika 7 sorters kakor varje dag bara för att man har det i frysen.

Nä, kanske ska borsta tänderna och krypa ner i sängen. 
Inget på tv
inge batteri kvar i datorn..så ja tro ja skiter i de här nu.. =)
Imorn ha vi blivit bjuden på middag hos mamma o pappa.. Då ska jag passa på att ta ett bad, som jag ha varit sugen på jättelänge...så få dom mysa med John

sov gott
E

3 kommentarer:

  1. Vilken söt liten kille att ha bredvid sig i sängen....mysigt....
    som vaknar me ett aaaooooo till mamma.
    Hoppas ni fick en trevlig dag med Ville och Vilgot idag....tänk om ett par år när alla tre springer å busar....
    då tror jag fru Stormfjäll inte bjuder på så mycket kycklingsallad....
    *skratt*
    Farfar säger att det skulle passa hans arbete bättre nästa helg om ni skulle komma....men ni får ju gärna komma den här helgen ändå...
    Micke skulle vara ledig fredagen och vara här å hjälpa Rantafar lite...bra d...
    du ska bara se va snyggt jag får i ducsh/tvätt/toa rummet och tänk sen i relaxen.....
    Blev ett redigerat foto på John på min blogg idag....sötisen.
    Och kika in på 365:an va tuff Colin och hans mamma va när dom flög till Finland....

    Ha så mysigt med den killen du har hemma....
    snart kommer väl pappa hem....han har ju snart farsdag....nu måste du å John ut å shoppa....

    SvaraRadera
  2. ja, nästa helg låter nästan bättre..Tänkte gö mig fin i håret, å vet inte riktigt om man lyckas göra det som ensamstående mamma hos en frisör..Så då kan man passa på i helgen isf.
    Åsså hinner vi mysa massor med pappan som kommer hem imorn, efter att ha varit borta i 6 dagar.
    Japp... han ska bara få sova klart ute i vagnen, så ska han få sig lite lunch, sen åker vi in till Birsta å kolla på present till pappsen =)

    kram Em

    SvaraRadera
  3. Oj vad han växer! Han föddes ju nyss! ;)

    SvaraRadera