lördag 23 april 2011

Försöker puta med magen så gott det går...

...hej.. ja då var vi mitt i påsk, å inte en endaste sillbit i sikte... *pust* vicken tur.
Igår var vi hos Antes chef o hans sambo här på byn. Dom flesta med respektive kom..Vi började dagen med att vi skulle ut med fyrhjulingar, men efter att Jonas hade kollat läget uppe i skogen dit vi skulle, slutade med att vi damer satt i solstolar på gården, medans alla killarna körde sig dyngiga. Oj oj, vilken helt underbar å lång dag.
Det var barn, i massor, nästan panikartat när det gäller ljudnivån iaf. Var helt säker på att det skulle pipa i öronen när man sen skulle ha lagt sig för att sova, sådär som de brukar när man ha varit på konsert. Det var skrik å grin, å bandyklubbor som slogs mot golv å väggar, det var brandbilar å elbilar, ja säg nått som inte lät. Jag var då helt knäckt.
Insåg då, att om det blir en snäll junior i magen, ja då kanske man skyndar sig med en till.. men  NO NO.. inte fler än två iaf.
Jag satt iaf ist sätt hela dagen med en så underbar liten Charlie..1vecka gammal..helt perfekt, helt tyst å så otroligt söt. Det var i de läget som man önskar att RantaJr va ute å att de va just han man satt med.. Men men,.. den som bor i min mage måste nog växa på sig lite till =) den är nu 21 cm lång o väger ca 700 gr. Kan tyvärr fortfarande inte skylla på att det är han som väger, då ja ha gått upp 7 kg. Nä, det är bara att inse att allt sitter på baken =( För magen fick jag höra igår igen att den va då så liten.
Vi stod hela gänget tjejer, varav en med en rätt stor kula, ska ha i mitten på juli. Hon blev rätt förvånad när jag sa att ja skulle ha en mån efter henne..å då hade ja ändå en tight tröja på mig. Karln hennes såg det direkt.. dock inte på magen, utan på bomberna ovanför magen =) haha.. karlar!
 Så det ska bli intressant att se om två veckor när vi ska till Barnmorskan å mäta, lyssna på hjärtljud o få bevis på att man ha en bäbis i magen. Måste få med Ante då åxå.. Elisabeth min bm har fortfarande inte fått träffa honom, känns som att det är dags för de =)
Då får man ju se hur man ligger på kurvan. Måste ju säga att det är rätt smidigt om magen fortsätter att va liten, lär ju bli lite enklare att bli av med den sen.. Är så grymt sugen på att träna, å ta i... så där så man nästan spyr, men det tänkte ja göra till hösten =) Nu gillar jag konstigt och tyvärr mest att ligga på soffan.. Ta prommisar gör vi iof, men det är ju absolut inte i närheten av hur man tränade för 6 månader sen. Har testat några pass, men nä.. känns inte som att ja får ut nått av det när jag inte vill ta i så mycke..så.. äh, det tar jag sen =)
Nu inväntar vi familjen Nilvander.. grillen är tänd o solen är så sjukt varm, att man nästan tycker att det är jobbigt.. men det är bara för att man inte har vant sig vid denna värme.. imorn äre glömt, då ska det pressas.. Är ledig både imorn och på måndag, så det blir väldigt najs.

Gla påsk på er !
kram E

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar