måndag 20 juni 2011

1 cm på tre veckor

På dagen, in i v 32 fredag 17/6

Hejsan hoppsan.. 
Första semesterdagen av en veckas semester, känns lite väl lyxigt när det nu visar sig att jag sen bara ska jobba 4 dagar och sen gå på havandeskapspenning från 1 juli-9 aug och sen vara mamma ledig fram till september 2012.. ojoj, det är långt dit =) hehe Man måste ju passa på, när man väl ha fått två månader, vilket verkar vara väldigt svårt inom handels. Men men, blir väl att sälja bilen, så att jag inte kan ta mig någonstans på dagarna.. blir alltid så dyrt då å man blir inte direkt rik på att va havande =) haha.
Idag har jag varit hos barnmorskan nu på morgonen,. Inga spår av helgens godis i urinet, mitt o juniors hjärta slog nästan exakt lika den här gången åxå. Så det känns ju stabilt. Vi mätte magen två gånger, då den bara ha växt från 25,5 till den här gången 27 cm. Så min kurva pekar inte direkt uppåt. Så vi klämde lite till, retade upp den lilla Vilde, som vi kan konstatera ligger på tvären fortfarande.
Min vikt står still också, så nu väntar jag på att det ska smälla till. Ska dit om två veckor igen.

Annars då? Jo, jag har en Vilde i magen. Om han sover 5 % på en dag, så är jag nöjd. Det rullar o rör sig ist sätt HELA tiden. Jag la mig bakom Ante, så att han skulle känna sparkarna i ryggen, vilket han bara skrattade o tyckte att det kändes som en massagestol. 
Måste ju få in att jag tokspydde igår, bara så att jag kommer ihåg det. Eftersom jag inte gör några andra anteckningar förutom här, Så att man kan gå tillbaka sen o läsa om hur man mådde. Mitt i medans jag borstade tänderna, vilket verka vara då jag bli väldigt känslig.
Tänker inte berätta om konsistensen, men jag har aldrig i hela mitt liv varit med om något så tjockt som skulle ta sig ut genom munnen.. haha.. äckligt, ja, jag vet.. Sjukt äckligt !
Har lite svårt att gilla nån sovställning, kan typ bara ligga på vänster sida, så man vaknar med kramp i hela kroppen. och när man väl ska sträcka ut, ja då får man sån fruktansvärt sendrag i benen.. 
Igår skojar jag inte om jag under mina 6 tim på jobbet, sprang o kissade 4 ggr i timmen. Trodde att jag skulle bli galen. Men men, det är väl så det ska vara.
Idag var det tänkt att vi skulle på tippen med allt som ligger utspritt på gården, men det ösregnar ute, så det lutar åt att åka en sväng på birsta.
Titta lite litensäng, förvaring, färg.. För nu kan jag inte hålla mig längre. Måste börja pilla lite i lillrummet, medans man orkar =) Har haft några små funderingar hur det ska se ut. Föll för denna tapet, men nu har jag ångrat mig igen tro ja..

ISAK tapet
Underbar va?
Men nu lutar det åt en turkos liten fondvägg med kanske nånting på, sen på stora väggen blir det nog... Jag tänker Origo (arbetsskada) Origo, för den som inte är haj på Finsk design, så är det dom randiga muggarna som vi säljer .

Typ nått sånt här, fast i andra färger. Ska nog kanske få in en liten Mumin i ena hörnet... Bilder kommer, jag tro att det blir bra.
Nä, dags att packa in bästa mannen i bilen och ta en sväng till helveteshålet, som vissa kallar det.
Kl 15 ska vi på föräldragruppträff nr 2. Idag ska vi prata Andning och Amning.. Hur övar vi amning?? 

Ha en bra dag alllihopa.. Blir ni sugen på nått sött o gott, så har jag här Fru Nilvanders underbara Maränger

Helt underbara!!



Å egentligen kan man inte baka utan en sån här skönhet, men ni kan ju försöka med era gamla maskiner.

Titta o njut ! hehe



// snart hemmaFru Stormfjäll















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar