tisdag 7 juni 2011

mitt i vecka 30

Oj, ber om ursäkt, som vanligt för att jag inte har skrivit nått.
Men när man kommer hem, gör man mat, äter mat och sen är vi väldigt bra på att lägga oss i varsin soffa o göra så lite som möjligt.
Inte ens promenader har det varit någon ordning på =( dåligt
Är nu i vecka 30. Magen växer lite varje dag känns det som... var hos barnmorskan för två veckor sen o allt såg jättebra ut, magen växte bra på min lilla kurva. Det är inte så att man har tagit nått jätteskutt upp till nån annan skala, utan jag ligger bra på min nedersta. mitt blodsocker var jättebra,. Järn hade gått ner lite, men då hade jag väldigt högt när ja tog första testet. Trots att jag ätit nästan 4 liter jordgubbar dagen innan.. men men.. det var inte så att jag behövde äta några tabletter iaf. Jag hade EXAKT samma blodtryck som förra gången, vilket inte alls är vanligt, ?! men men.

Förra veckan åkte vi upp till blivande moster Malin och stod som två barn i en godisaffär o pekade på allt vi ville låna.
Liggdel till barnvagnen, första bilbarnstolen, amningskudde, babysitter, ja åsså vaggan.. vet inte om ja gillar den alls =( men men..
Förrådet fullt, nu äre bara en liten detalj som fattas... självaste John ... längtar massor att få träffa han.

En till sak som jag längtar efter är att ligga på mage. Har funderat lite på hur man solar magen som gravid?
Kanske man ska köpa en badenbaden o klippa hål för att sen kunna lägga i magen i hålet? Antes tips var att stå mot husväggen, men hur kul bli de? hm.. vicka problem man har, haha, soldyrkaren som inte vet hur hon ska överleva sommaren...haha..
jaja, vi får väl se hur sommaren blir =) kan ju bli alldeles lagom, eller helt galet övervarm o jobbig.

så här står det i min app för v 30
Barnet.
Junior väger nu 1,6 kg och är 27 cm lång från huvud till stjärt.
Barnets kroppbehåring börjar försvinna. Barnet öppnar o stänger ögonlocken. Lungorna, muskler och hjärnan fortsätter att utvecklas och skelettet hårdnar allt mer.
En del barn börjar redan nu att lägga sig med huvudet i bäckeningången,... men det har inte våran Junior gjort iaf. Sist jag var hos barnmorskan låg han vågrätt under revbenen.. lite den orsaken att min mage har varit så liten.. men då är ju frågan,.. vem är det som är där nere å pillar? Ante! svarade Jerry med ett skratt.. haha..
Junior är överallt i magen. .nu rör det på sig ist sätt hela dagarna.. o på kvällen när man ska sova..10 i 3 varje morgon, då vaknar man, måste ju vara att han rör sig.

Mamman
All extra vikt som du bär upp påfrestar din rygg.. mm har faktiskt börja känna av det lite.
Dina lungor tar upp ca 20% mer syre, vilket gör att jag flåsar mer när jag går.
Barnet växer mycke nu, tänk på att äta bra mellanmål
Ibland kan du bli lätt illamående då barnet växer och hormonpåslaget är stort.
börja nu att planera in då du ska sluta arbeta.. 29 juli hade jag tänkt då.

Imorn är det dags för föreläsning på BB. jag trodde att man få gå rundvandring på självaste BB, men nej nej.. blir nog bara att se film elle nått.
Bilder kommer sen, jag orkar inte kliva ur soffan för att hämta sladden till mobilen, sen ha ja inte tagit nån ny bild idag heller.. ok.. imorn slänger jag in en bild =)

todelido
E


Så här står det i min app

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar