tisdag 21 juni 2011

Vilde Stormfjäll

Ante skrattar och jag skriker.. Jösses vad det är läskigt när det känns som han gör trippla volter i magen.. Haha.. vågar nästan inte titta på magen när han väl sätter igång.

Vaknade imorse, tidigt. tro att klockan var halv åtta. Jag vaknar med kramp i kroppen, då jag ha legat typ åt ett håll hela natten, och Ante, ja han var redan nere i köket o skramlade.
När jag kom ner, stormkokade äggen, och självaste bästa mannen höll på att plocka i och ur diskmaskinen. Blev lite förvånad att jag var uppe redan, då han skulle komma upp med frukost... =) =) det är så att man smälter.. Men... så sjukt kissnödig som jag var, så kunde jag bara inte vända och gå upp o lägga mig o låtsas bli förvånad om han skulle komma upp med brickan, så vi satte oss vid bord, som vanligt.
Skönt med semester.
Jag har stått i garaget o målat dom sista ribben till altanräcket och Ante har skruvat. Sen var Jonas hos Farmor och körde röjsåg, så vi gjorde en deal.. att när han slutade röja, så skulle vi komma upp till Farmors hus med nybakad kaka... Jättetrevligt, satt där i hennes inglasade altan o fikade... kanske lite för mycket. Ingen av oss 4 hade ätit lunch, så vi tröck hela kakan ?! =)
Sen ringde vi på en Blocketannons,.. Åkte o köpte en bilbarnstol, som har en Bas som alltid sitter fast i bilen, så att man sen bara klickar i och ur självaste stolen.. Ska även beställla en adapter som man sätter på självaste vagnen, så när man är och handlar eller nått, så klickar man i bilstolen på vagnen. Så slipper man bygga ihop hela vagnen. SMIdigt.!! =) Vi var o kikade igår på Babyproffsen vilken som passa till just våran vagn, och hittade en nu idag för en tredjedel av priset *nöjd* Jag som inte alls trodde att jag skulle köpa nått begagnat. Men oj vad mycke pengar allt kostar.
Vi var runt o kikade på allt vi skulle handla igår, men Ante lämnar ansvaret till mig och jag tar med mig Madde och åker in nått och handlar allt... =) =) Nu vet jag exakt hur lillrummet ska se ut, och jag bara längtar tills vi börjar måla.
Jahapp.. imorn då? Jo, vi ska på tippen, som vi missade igår.. Papa o Ante har packat släpvagnen full med, ja allt möjligt, så vi få se hur många varv det blir. Sen blir det stan, Ante har lite ärenden och sen lutar det åt en middag på Olearys =P Förhoppningsvis får vi med oss grannarna Maja o Jocke också =)

Nä, dags att rensa lite jordgubbar... Soffhäng på G =)

E

1 kommentar:

  1. Skrev ju en kommentar till dig igår...den måste ha försvunnit i cyberrymden...
    Men vi ses i helgen så får du titta på mina pippina...
    Mill å Staff kommer redan ikväll....men det kanske du vet redan...

    vi ses...kram och klapp på Wilde John....

    SvaraRadera