måndag 15 augusti 2011

Nån drog ur pluggen...02:36

vaknade av att det kändes som att jag kissade på mig... Satte mig upp och det slutade liksom inte.. Sa bara rakt ut... Ante!  vattnet!
Han var snabbare än snabbast upp ur sängen, och själv tog jag hela påslakanet likt en stor blöja och gick ner på toa..där fick jag sitta ett tag.. men eftersom ja är rätt bra på att kissa på nätterna, så blev man liksom lite, inte tveksam, men man trodde liksom att det skulle forsa och aldrig sluta.. men det slutade.. Vi gick upp igen och medans Ante packade ner lite kläder till sig i den där speciella väskan som man har haft stående ett tag, så ringde jag till förlossningen. Där fick jag till svar, att vi skulle sova lite till och komma in på morgonen.. Så vi, försökte sova.. Ante somna.. jag låg nog mest å fundera..
Kom in vid 7 och fick ett litet rum


Lyssna på lillhjärtat, å på mitt och kollade även mina sammandragningar...som var lite hipp som happ.
Men för att veta att vattnet gått var vi tvungen att vänta på läkare... så kvart i tio kom hon in... det blev först vanlig undersökning för att se om de kom nå vatten när hon ruckade på huvudet, o sen ultraljud där det visade sig att allt vatten hade kommit ut, så vi blev hemskickad med ett gäng blöjor ifall ja skulle läka,... för när mama väntade oss kom de inge mer vatten ?!(påstår hon) men nu på 2000talet tillverkas det nytt var 3dje timme, så helt torrlagt bli de då inte. även om man ska vara förlöst inom 1-2 dygn
Jaha, då ska man försöka sova lite, äta nått å bara vänta..va lätt?
Ligger nu och tar tid på värkarna/sammandragningarna... dom är inte i nån ordning nu heller... men dom gö svinont iaf... bara att andas lugnt

jaja... imorn händer de om inget händer idag... galet!!! :)

E

6 kommentarer:

  1. Se där!!.. nu är det på gång.. Va mysigt =)

    SvaraRadera
  2. Men spännande ...spännande...
    skickade en kommentar nyssens men jag strulade nog bort allt...
    lite nervös är farmor allt....
    Vila nu och ladda med pasta och åk in och krysta fram eran största kärlek i livet....
    Åååå va nyfiken jag blir...

    SvaraRadera
  3. Åååh, kläm ut den där lillen nu =) VAD KUL!

    SvaraRadera
  4. Grattis! Hoppas att ni har det riktigt bra alla tre, Att föda bar när något väldigt unikt och jag vet att ni har fått ett otroligt litet mirakel nu. Man ser verkligen längtan och spänningen i dina ögon. Kanske kan bero på att jag nyligen själv låg sådär och bara väntade på att få träffa det sär mästerverket i magen. All lycka till er :)

    MVH
    Bettan som läser din svärmors blogg :)

    SvaraRadera
  5. Stort Grattis till prinsen! Härligt att allt gick fint! Nu får ni njuta av den lille!

    Kramar från Finland.

    SvaraRadera
  6. Jösses va vi längtar att få komma å snusa på den lilla....
    hoppas lilleJ kommer igång med "maten" annars blir det nog för er att svänga in på "Gyllene tuttarna" å ta ett happy meal...
    men inget hopp i bollhavet ännu... =D =D

    SvaraRadera