måndag 8 augusti 2011

V 39, 96,1% är gjord och det är 11 dagar kvar

....ja minst..
Har fått några "bud" när dom tror att han ska komma ut..Inte många som tror på förtid minsann.
Ligger just nu o tittar på lite Madicken, har varit och lämnat bilen på Antes jobb, ätit lunch med Madde och sen har jag satt en bulldeg på jäsning. Ska försöka att inte stressa degen idag (alltså inte använda golvvärmen för att det ska jäsa fortare.)

Jag började fundera på förtid i förrgår. Vi var hos några kompisar på middag. Jag hann bara komma till deras gård, så var jag tvungen att springa in på toa, kan inte ha varit nån som hann se att jag kom. Sen gick man ut, tog i hand o hälsade på alla, sen var det dags igen.
Jag skojar inte om jag gick 14 ggr på två timmar, så fort man kom ut därifrån, så var det dags igen. Kände av i ryggslutet också, visste inte riktigt hur man skulle sitta,.  Så det blev en rätt tidig kväll.. Så vi började rulla hemöver.. kom nån km, så var det dags igen, så det var bara att ringa en jobbarkompis som bor i stan, sprang in å kissade, och medans Ante småsnackade med hennes kille, så hann jag kissa 3 ggr till .?!
Jag var helt knäckt.. svettades å snurrig o allmänt slut i kroppen.. Kom hem. Kissade 4 ggr till, sen gick jag o la mig, och de kändes rätt bra, tills jag vaknade 2 timmar senare o de va dags att kissa igen.. jaja.. verkar som att huvudet har ramlat ner o trycker mot blåsan.
Så igår packade jag klart bb väskan. Nog för att bm sa att vi garanterat ses nästa tisdag. hm..

Det står i min app i telefonen att man kanske inte känner av barnet lika väl. Men det är HELT sjukt vad han bökar runt. Just nu är det en armbåge/knä/ ja nån hård kroppsdel som nästan går ur huden. Lika på kvällen när jag ska sova, så sprattlar hela magen och det känns som om han tränar hundsim eller nått där man verkligen använder alla kroppsdelar.
Ja, va ska de bli av denna lilla krabat?
En väldigt hårig hoppas jag iaf.. För jösses vilken halsbränna jag har. =(

Lite bilder kommer här

Inte den optimala gravidbilen, först ska man komma i den, sen skakar den så man bli kissnödig
8/8 i v 38+4


Kan inte vända bilden. Men nog är det bra svårt att låta  bli att inte köpa nått smått .. men nu ska ja vänta tills det är klart.


Nä, dags att kolla till degen.

Ha en bra dag!
E

2 kommentarer:

  1. Putsade fönster idag...
    kom in och såg att din mamma hade ringt...
    slängde mig på telefonen...
    övertygad om att ni höll på att föda...
    men näe...
    din mor yrade om VK å min hjärna höll inte på att förstå något alls....
    jag var ju redan på förlossningen...
    förvirrad blivande farmor...
    men din mage har blivit ordentligt stor...
    spännande ...spännande...
    men den gravidbilen va inte mycket att ha barn i...
    lämna genast tillbaka...

    SvaraRadera
  2. Ha ha Emma, vilken stor mage du fått, nu ser du gravid ut på riktigt! :-)

    Kram,

    //M

    SvaraRadera