onsdag 3 augusti 2011

Fixerat =)

Ja, nu äre inte långt kvar... spännande. 2.5 vecka, åsså får man väl säkert plussa på två veckor övertid oxå.
Igår morse var jag hos barnmorskan, dock har min barnmorska tagit semester så här dom sista veckorna,.. men det gick lika bra med en pensionerad tant från Matfors också.
Jag var hennes första patient, så jag fick visa henne runt där på rummet .. haha.. äh, det gick bra.
Vi tog alla prover igen, vilket var lika bra som vanligt. Lyssnade på mitt å juniors hjärta, som också slog exakt som det gjort sen vi skrev in oss. Mätte magen, och jag vet inte om det är för att hon va från matfors, men vi fick iaf ihop 2 cm till. =) så nu är magen 32 cm .Hon klämde o kände och nu ligger huvudet där det ska, . Klarknappen står ut, så vad väntar vi på?
Sen skrev vi nått slags förlossningsbrev, eller mer vad man vill ha för bedövning, om man tänker amma, hur hela graviditeten ha varit å så.. Man kan ju inte direkt klaga... Har gått upp 12 kg sen vi skrev in oss. Magen är liten å smidig och förutom några kartor med halsbrännetabletter, less på att sova på vänster sida, så ska man då absolut inte klaga. För det verkar ju va lika lång leveranstid för alla, så det få ja väl sluta tjata om.
Har legat/suttit  på stranden tre dagar i rad nu.. nån färg ska man väl kunna få till.
Å så länge man sitter på en strand, så fläktar det iaf.
Igår åkte jag ut med Maja till deras stuga på Åstön... oj va skönt med en alldeles egen strand. 
Det bästa av allt är, när man blir kissnödig så äre bara att gå på toa i stugan =) 
Sen på kvällen var vi ut på Olearys med hela gänget. Maja o Jocke, jag å Ante, Frida, Märta o Danne o Peppe o Ida.. kanske hur trevligt som helst =) Sen fick vi med oss Frida hem... mycket för Antes goda kaffe tror jag, men också för en match i yatzy.. grannarna lär ju funderat över vad vi gjorde, då det lät rätt mycket varje gång man släppte ner tärningarna i bordet.. haha.. rätt svårt att kasta alla samtidigt men... 
Trädgårdsyatzy

Nämner inte vem som vann, men jag tänker då inte spela med denna dam nån fler gång iaf.

Idag skickade jag ett sms till Maja redan vid halv nio.. Skrev bara Idag igen? och fick till svar Självklart... så det var bara att packa lilla bilen =) =) kolla in !!!!

Skyndade mig att mms:a till Ante för att visa hur rymlig bil jag har, fick bara ett mess tillbaka där det stod : Ser livsfarligt ut.. så så vare med det. Bara att sälja då..

Jaja, nä, nu är det dags att dra på sig förklädet och gå in i hemmafru rollen... Idag blir det farfarsröra o pasta.
Just nu öser det ute
Imorn blir det en regning dag, så det blir birsta med grannfrun så länge man pallar.
Oj vad det rör sig i magen nu,.. 
Väntar tills Ante kommer hem, så ska vi ta några magbilder.

ha de bra
E

1 kommentar:

  1. Ja inte ser det riktigt säkert ut där den lilla åker....
    så kan väl inte lilleJohnjohn åka ????
    Nu är det nog dags för kombi...
    Men du hörs ha mysigt i din väntan på att vattnet går....
    oj va nervös Ante ska bli som inte kan känna och veta....
    när jag fick han så rann vattnet hela vägen ut i hissen....när jag klev ur bilen fortsatte det så vinterstövlarna var full i vatten när jag kom in på förlossningen....höll inte på att få dom av mig.... =/

    SvaraRadera