onsdag 10 augusti 2011

Tomtegröt o nybakta bullar

Jaha,.. ännu en dag som går lite i "vila"
Man är inte lika pigg på att åka nånstans, inte heller göra så mycket. Säger hon som igår, bakade, dammsög, städa, va på birsta. och hann göra mat till sin man innan han kom hem... äh.. är nog bara jag som känner att jag inte gör nått. Inte likt mig, men dom säger ju faktiskt att man ska vila upp sig.
Idag skickade jag ett mess till Papa.. Skrev : Fika? nybakat, ta med lien..
Tog nog inte ens en timme, så står självaste Papa på altan med lien i handen. =)
Just då hade jag stoppat in tomtegröten i micron, så det blev att hälla upp en skål till.. så vi lunchade och sen medans jag tinade bullar och fick igång kaffemaskinen, så hade papa liat bort hela sommarängen.. Haha. nästan så vi fick bättre utsikt ! haha. Ska bara rensa bort allt, men man kan liksom bara hålla på en stund, sen känns det som man när som helst ska kissa på sig. Så det gäller att känna efter. man känner att det trycker på rätt bra nu.. igår kväll kunde jag knappt somna.. det var nästan så att jag fick nån liten sammandragning.. ja men de är väl på tiden! Visste liksom inte hur jag skulle ligga och det gjorde liksom lite ont. men men.
Haha, Ante skrattade åt Vilde när han tittade på min mage i går morse, själv låg jag å stirrade i taket, för när han går ann, så där så man inte vet om han ska komma ut ur sidan, då vågar jag inte ens titta på magen...
Ante utbrast bara : Shit, jag tror att han ha panik där inne! Det kan inte ha varit en ända kroppsdel som var still då.. stackarn. Tänk dig själv att ligga som ett U med fötterna upp i ansiktet hela dagarna.. skulle nog jag också få panik av.
Skrev på Facebook idag och bad folk skriva vilket datum dom tror är självaste ankomsten... fick allt från 16- 3 sep... ska bara komma på ett bra pris till den som prickar rätt.. Första  mms på självaste Vilde kanske?
Äh, ska nog komma på nått bra.

Jaha, ska man ta en liten powernap och vänta på att Ante ska sluta
Idag ska han sluta kl 16, så vi ska ha lite shopping på birsta.. Köpa dom sista grejerna, typ badbalja, tvättlappar, ett hyllplan till badrummet och kolla in parasoll till altanen igen =) hade ju varit sjukt skönt med lite tak där i loungen =)
Ante har inte slutat tidigare sen han började, så det blir jättemysigt =)

Ok..
Have a nice day!
E

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar