måndag 24 oktober 2011

2 lass till tippen och 5 bajsblöjor

Go kväll
Har en rätt nöjd liten kille här bredvid mig, så jag passar på att lägga ett inlägg.
Mycket som har hänt den här veckan..redan och det är bara måndag.
I fredags blev jag klar med utemöblerna..imorn målar jag bordet också

 Var i Birsta och hittade den här tröjan... oj va den hade varit fin, men om man tittar i John´s byrå, så ser man att jag har köpstopp i några månader till =( typiskt
Kryper i kroppen på John.. vet inte riktigt vad han håller på med

Myser

John har upptäckt sina tår... väldigt brydd över att det är nått som rör sig.. 

Morgonmys i helgen

Pratar lite med mamma å pappa

Gymmar o ser på Fångarna på fortet, en helt vanlig fredagkväll

Morgongym är inget för en trött kille som somnade nästan direkt

Ut på långpromenad med Eli och hennes mamma

Saknar pappa

Äter lite på handen efter att ha bajsat den  5e blöjan

Å jag bara stickar mössor hela tiden.
I torsdags var jag och Lena i stan med våra små pojkar.. vi åt lunch och fikade.. problemet kom sen. Det finns inte ett ställe i stan där man kan sätta sig för att amma, och det går inte att få in vagnen i dom få skötrum som finns och dom kostar desutom 5 kr.
Med en inte allt för nöjd John drog vi vagnarna i all hast runt runt i galleriorna, tills vi kom på att utanför en av hissarna hade jag sett ett bord.... berättelsen få ni här på tv4.
För när jag kom hem, var jag så upprörd att jag la upp en status på facebook, varav min gamla kompis Elin som jobbar på tv4 tipsade sin redaktion.. så när jag hade varit på min morgonpromenad och stod uppe på Ica, så ringer tv och vill att jag ska komma in till stan för en intervju.. pinsamt, men jag ställde upp.. 


Sen imorse, just när vi va på väg på våran långa morgonpromenad, ringer sveriges radio och fråga om jag skulle inte till stan nått, då dom ville göra en intervju.. men jag hade inte tid, så han ringde upp igen och gjorde den i direktsändning.. den har jag faktiskt inte hört.
Så vi ha skämtat å sagt att imorn ringer väl tidningen också ?! jaja, man försöker ju iaf

Idag har det varit en riktigt bra dag. Först en väldigt lång promenad med en mamma o hennes lilla tjej Eli, som är en vecka yngre än John.
Sen när vi kom hem, sov båda fortfarande så det blev "långfika" o surr till kl var nästan 2. Sen vaknade John och när han hade ätit klart, tog vi bil och släpvagn med tattarlasset... sjukt pinsamt att komma med det på tippen, men mannen utan tänder som hjälpte mig att tömma fattade nog inte att det var ett galet lass =) John satt snällt i baksätet och studerade sig själv i spegeln =)
Sen åkte vi direkt in till Antes jobb för att hämta nån liten grej till däcken på bilen.. suck.. Kom på mig själv när jag åkte hem.. Hade 1 vinterdäck, 3 sommardäck, en släpvagn och när jag pratade i telefon samtidigt, kom jag på mig själv att jag körde 110 =(.. åkte sen för att leta reda på morfar i den läskiga fabriken... hittade honom inte..satte mig i bilen för att ringa växeln, som i sin tur kopplade mig.. men inget svar...så jag gick in igen och där, längst in, så långt från dörren där jag kom in.. Ja där sitter han. På en cykel, och läser tidningen! Nä, telefonen, den ligger i trucken, som står parkerad där jag kom in.. haha.. suck.
Bokade dejt, körde hem bil och släp. Lyckades på första försök att backa in släpet hela vägen fram till den sista skräphögen och eftersom John fortfarande sov, tog jag ett fyspass och slängde på allting själv. Kan säga att pallar som stått ute sjukt länge och sugit upp sjukt mycke fukt, dom väger massor!. Men jag fick på allt och fick sen hjälp av morfar att sätta fast nätet..så vi hann slänga i oss den himelska  middagen bestående av korv o makaroner, och sen åka å tömma ännu ett lass. Så nu är det tomt på gården och det känns helt underbart.
Nu har John just somnat, hoppas att det håller i sig att han bara vaknar imorn vid 05. Har lovat honom att imorn efter hans nattmatning, ska han ska få ligga i pappsens säng tills vi ska kliva upp.. Just nu har han legat o sprattlat i vaggan, men slog just igen ögonen... Go ungen.. efter att ha bytt 5 bajsblöjor, varav den sista med bajs ända upp på ryggen, så är han då den sötaste å snällaste killen.. Känns inte som nått bekymmer då Ante inte sover hemma inatt. ..
Så efter att ha radiopratat, promenerat, fikat, lastat och lossat, backat med släpvagn och nu fått ungen i säng, så känner jag mig väldigt nöjd med dagen =)

Laddar för imorn öppnar Dollar Store, å dit ska vi! Men först en lång promenad och vägning av killen

Sov gott
E&J

2 kommentarer:

  1. Två linslusar på stan.... *skratt*
    heja heja va bra att du får igång en debatt...
    klart det ska finnas en plats att amma och byta bjöja på....
    detta var John`s tvdebut och det klarade han bra....
    och hans mamma me....
    men henne har jag sett förut på tv.... =D

    Puss på kinden...

    SvaraRadera
  2. Härligt! :-) Tv kändisar är ni båda två nu! :-D Men visst är det ett superviktigt ämne! Har alltid tyckt att ni i Sverige har mycket bättre när det gäller amningsvänlighet o barnvänliga ställen överlag jämfört med här i Finland, men har ju förstås mest erfarenhet av de större köpcentren! Coolt, hur som helst! :-)

    Ha det gott, å hoppas Johns fina nätter håller i sig! :-)

    Kramar från Finland.

    SvaraRadera