lördag 10 november 2012

De ä ju lillebror som kommer till påsk =)!


Finaste John ska få en lillebror! 
Här är det full fart, från att palten slår upp ögonen, så är det inte ofta som man får ligga kvar i sängen, det tänds lampor, fjärrkontroller i huvudet, palten själv som stagedivar över sina föräldrar när vällingen har druckits upp i turbofart.. 




Sen går man ner på nedervåningen, då är det full gång med att kontrollera diskmaskinen. När underredet på den har åkt in å ut å John har fått varit inne och kontrollerat självaste propellern, ja då är det tvättmaskinen som får sig en koll.. Haha. 
Luckan stängs å öppnas, hunden åker in o ut, ja plus nån sko, tandborste mm. 

Åh, just nu står han HELT tyst i köket. När Ante går dit o kikar, så har han hittat PETflaskpåsen som jag just har laddat. Fått upp korken och har hällt ut de lilla innehåll som fanns... *pust*

Vi ska bygga en liten "fönsterbräda", för här sitter han väldigt ofta.

Klättra upp på barstolen är inga problem, suck. Rita med kritor är roligt ibland.

Hittade i en tidning i veckan en lite rolig hylla.. Perfekt att mormor har en sån här tänkte jag! Men för ca 14 dagar sen har hon slängt den! efter att ha stått uppe i förrådet i ca 30 år!! ÅÅÅÅÅ 

Torsdag 8/11 var en pirrig morgon. Vi skjutsade John till Madde, där han möttes av katten, så han märkte inte ens att jag lämnat honom
Vi var rätt impad själv, som småbarnsfamilj, hade vi hunnit lämna sonen hos barnvakt i stan, o satt redan i väntrummet 20 min innan.
4 min kvar...

Det var två st i undersökningsrummet. En barnmorska som jag så väl kände igen. och hon minns oss, t o m vilket rum vi hade legat i?! 
Hon skulle övningsköra på mig, sen tog den riktiga över. 
Allt såg bra ut och när hon skulle mäta huvudet, skakade han på huvudet, kliade sig lite på örat... 
Det är ju helt sjukt egentligen... där inne ligger lillebror o kliar sig.
Sen när hon skulle få till en fin profilbild, så sträckte han upp benen och pillade sig mellan tårna.. haha.
Helt otroligt.
Men hon kunde iaf se tydligt vad det var, och vi mä. =)
Praktiskt bli de, så nu kan man shoppa ännu mer till John, för då vet man att en till kommer att använda de 

Sen blev det myssompåhotellfrukost hos Madde. Jättemysigt!!
Sen var jag tvungen att åka och jobba.
Men det var en väldigt mysig morgon o förmidda.


Nu ska vi röja undan här, för det kommer flickbesök till John om en halvtimma... Eli kommer på besök =) Sen blir de loppisrunda för mig o John.

kram E

1 kommentar:

  1. En liten aktiv palt ni har, som jag tidigare sagt att dammet hos er hinner nog aldrig lägga, sig som hos farmor, det är nog alltid på en behaglig plats i luften.
    Men det är allt en söt palt ni har som ska bli storebror.
    Nu är det bara att hålla tummarna så att allt går bra och den lilla gonar gott där i magen tills allt är klart.
    Spännade, spännande, och er väntetid blir ju inte tråkig det ser lille John till...hahaha

    Ha en trevlig helg hälsar farmor, farfar och Colin.

    SvaraRadera