torsdag 15 november 2012

Ledig dag med Palten


Pappan i huset drog till Spanien igår morse.. så jag tog en ledig dag för att få vara med min lilla palt =)
Började rätt bra.. John sov i egen säng till kl 7, sen myste vi lite, å sen gick vi ner och drack välling. Jag satte John i sitt favorithörn i soffan, slog på tvn, själv gick man å kräktes lite.. som i förebyggande nästan för jag vet ju att den där morgonbajsblöjan kommer, och den pallar jag inte =(.. 
Hulkade lite, åt en macka och sen kunde vi sätta oss o äta frukost ihop.
Jösses vad han äter.
Första välling, sen när vi äter frukost, äter han yoghurt, macka, färskpressad juice, nån skinkskiva o lite gurka.. haha.



Det är väldigt roligt att gå i mammas halsband också.. 
Efter frukost gick vi på kyrkas o sjöng lite. Sen på vägen hem somnade han, så jag åt lunch i lugn o ro. Hann laga lite mat till han också..favoriten, korvstroganoff. 
Efter lunch åkte vi till stan, hälsade på lite på Lindex, och hos Madde o sen gick vi till Eva E Eriksson.
John tyckte att det var lika fint som sin mor. Alla smycken med alla härliga färger. Sen att Eva öppnade skåpet, som hade hyllor i lagom höjd.. ja de få hon skylla sig själv. John stod i säkert 30 min o pratade samtidigt som han rörde omkring på berlockerna.
Å varje gång jag skulle försöka stoppa honom, slog han bort min hand?!


 Det blev lite att städa när vi lämnade butiken om man säger så =).

Å John blev bortskämd av Eva igen. Klart att han skulle ha en Sundsvallsdrake hängades i blixtlåset på jackan?! haha. John är snart 1,3 och har redan 3 smycken ur hennes kollektioner..  skare va så skare 

Nu ska vi packa ihop och gå till mormor o morfar. John ska vara där idag och imorn när jag jobbar. sen har vi ledig helg tillsammans och till veckan har vi semester =))) 

Hittade en rätt cool vagn igår. Måste nog testa en sån. Rätt killig, med ferrari färger nästan.. den ser iaf ut att gå fort ;)

Just den här är på blocket, men tyvärr längst ner i sverige... hittade en till åxå.. å den va i göteborg.


Pöss på er! 
Emma o John

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar