söndag 11 november 2012

Farsdag, 30års kalas, lampupphängning kors å tvärs, åsså skitväder ute.

Då var de farsdag.
Jag o John gick ner o fixade frukost åt Krokus bästa pappa.
Sen packade vi ihop oss o åkte till Anders på Alnö, som idag fyller 30 år. Mycke gofika å en mysig förmiddag blev det, innan vi packade in oss i bilen o passerade Kahl´s där ja köpte gokaffe till Ante... ja lite på beställning var de juh.. För jag har haft lite idétorka på farsdagspresent.
Sen hem på våran Ica, där John sprang runt med lilla kundvagnen, helt perfekt, tills han kommer på att det går fortare att bara lämna vagnen o springa åt nått annat håll.

Sen gjorde vi lunch, John hade själv plockat nån barnmatsburk, dock med grädde i. Men vi testade och det gick alldeles utmärkt!! såå skönt att allergin börjar gå åt rätt håll. Så nu har vi testat grädde i mat några gånger, steker alltid i vårat vanliga smör, så det blir nog ett glas oboy me morfar så småningom =)

Sen blev det sovning för John. Hann bara lägga ner honom, så sov han,. så nån längre promenad än ut på bron behövdes då inte =)
Jag o Ante sprang upp på övervåningen i ren panik av att inte missa några min av hans sovning. Så vi laddade upp med ostkrokar, jordnötskrokar, å lite godis...åsså Hamilton på film.
Hann väl se 1,5 tim, sen vaknade John. Ringde mormor, men hon satt mitt i sitt rum (läs kaos rum) och tog sig inte ut därifrån. Så vi fick paus filmen då John inte va så sugen på att leka själv nån längre stund på sitt rum
Ist blev det att hänga upp den väldigt fina lampan, som ja fyndade i "2pack" på Erikshjälpen för 45:- klädde av den, lånade en 5 m klädd sladd av mormor, tills jag kommer på vart jag har lagt mina likadana.


 John tyckte att det var jätteroligt att tända o släcka lampan. Vi skickade en bild till mormor och fick till svar... Fint, men hur länge tror du att han låter bli bilarna i kartongerna på hyllan?
Tja...de tog väl 1 min ungefär.

Lite kaos. Men vad gör man med 5 meter sladd? äh, sätter den kors å tvärs på väggen.

Å perfekt höjd att kunna tända o släcka själv, tycker John

Hej då =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar