torsdag 7 juli 2011

Loppat för första gången....

Lite nacktest... får inte bilden att vända sig, så ni få vända på huvet ist.


Jaha, då har man äntligen testat de där med att sälja på loppis ist för att handla på loppis.
För att vara på den säkra sidan, åkte vi och handlade en massa gott att fylla kylväskan med. Kan ju inte bara sitta rakt upp å ner utan att ständigt tugga på nått. Så det blev tunnbrödrullar, fruktsoppa, melon, jordgubbar, muffins, kakor, kaffe o saft.. haha.. men då satt vi ändå från 12-18
Jag o mama rensade lite skåp och fyllde bilen, packade med oss två bord och sen bar det av till Timrå. 
Smarta mama hade bokat tid hos frissan, så hon kom lite efter öppning. När jag hade packat upp allt

Redan när jag hade parkerat bilen, kom det en gubbe, som va mer inne i bilen än utanför medans jag försökte få fram allting.. Han handlade en fisk...i glas, som jag hade satt 10:- på, visade sig sen att dom gör dom där nere på skansen... för väldigt länge sen =( hm.. varför prenumererar jag på Antika världen?? suck.. jaja.. den ha legat i en låda väldigt länge så... 

Fick fram allt, fick upp solstolen, fick dit mama och sen vare bara att vänta på kunder.
Rätt dött hela dagen faktiskt. Det hade varit jättebra både lördagen å tisdagen, men såklart där solen gassade som aldrig förr, ja då va alla på stranden.
äh, man få se de som en picknick, fast med ca 100:- i tim.. Blir ett bra extrajobb de här.. haha.. 
Jag fick iaf ihop 500 spänn o mama 150, så helt dumt var det ju inte. 
Knallröda axlar fick man åxå.. 
Tanken var att jag tänkte stå där på lördag oxå, men eftersom det är gatufesten, så känns det lite dumt,. Så jag o en kompis siktar in oss på nästa lördag ist. Beställer några lätta moln, så man inte storknar också. 

jaha, va ska man hitta på nu då? Ante sitter i VIPtältet på gatufesten med jobbet.. som tur ä ska alla jobba imorn, så det blir nog inte så sent. Kanske ska skynda mig att ta en liten powernap 21.52 ?! äh,..bit ihop, snart börja den braiga serien, sen kan man nog ta sig inöver.

John på tvären är med ikväll också.. vet inte om han försöker tjuvläsa eller,.huvet åker upp å ner hela tiden.. där till höger.. haha 
Ungen på tvären =)
sOV GOTT
e





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar