måndag 4 juli 2011

Måndag och nytt jobb


God morgon.
Jaha, första måndagen som jag inte kliver upp för att sen åka till jobbet... Känns konstigt, men efter en vecka kan man nog vänja sig.  Känns lite orättvist när Ante måste jobba, men men.. Jag försöker jobba här hemma ist.
Varje morgon kliver jag upp med honom, steker ägg, kokar ägg, ja hur herrn vill ha sitt ägg helt enkelt. Får lite minnen från när man stod i meterlång kö i Egypten o väntade på sin omelett...där det stod en gubbe varje morgon o stekte äggen som vi turister ville ha dom.. med eller utan grönsaker? mmm gott var det.. o är det.
Sen diskar man, tvättar, o ska idag börja laga mat också.. haha. På Antes dator har han lagt en mapp på skrivbordet Emmas Mathjälp heter den. Där kan jag gå in och kika vad han har hittat för recept.. haha.. men va ska vi göra? jag har inget intresse för att laga mat, o ska ja nu vara hemma så förtvivlat (hehe) länge, så måste vi ju hjälpas åt med min matutveckling. haha..
Idag blir det någon slags fläskfilé med pasta. Recept kommer.

Vad har vi gjort i helgen då?
Tja.. slösas lite pengar. Som Ante skrev som status på sin Facebook. : Att möta upp frugan på birsta kostade honom 5000 spänn. Haha. men så sant, nu står våra loungemöbler på altanen, o dom är sååå skön att ligga i efter maten. Dock tyckte mama o papa att det var dålig service på den där uteserveringen.. dom knacka i bordet kanske miljoner gånger, själv låg jag inne i soffan o funderade på vad det var grannen höll på att "knacka" ihop?! Tills mama var så kaffesugen att hon kom in från ytterdörren, trots att balkongdörren stod på vid gavel.. jaja.. jag bjöd dom på en enligt dom lite snål kopp kaffe. Har inte riktigt kommit fram till hur kaffemaskinen fungerar. Stor kopp lite kaffe kan man säga ist =)
Sen tog jag tag i mina loppislådor.. Jag o mama ska ju loppa på tors, så nu är allting prismärkt.. det ska bli spännande. Hon ringde just o allt är klart, bara att backa upp bilen o sen invänta dumma turister =)
Man få väl avsluta dagen med att köra halvahalva, som dom lite "mörkare" brukar tjata om när man jobbade i klädaffär. Så fort det var rea, kom dom o pekade på prislappen o uttryckte sig : Halvahalva?
Hm..undra vad man ska ha med sig för fikakorg? kan ju inte göra såna där utflykter, eller man kan ju inte jobba utan lunch. Kanske man ska dra igång en engångsgrill o grilla lite korv?! hehe

Annars då.
Magen tycker jag har växt, det är upp till bevis om en timme när jag ska vara hos barnmorskan. Nån liten cm kan ja väl få till hoppas ja =)
Låg ute i solen lite igår, glömde helt bort att smörja in mig.. vilket resulterade i att jag har en vit mage med en röd "topp" på ?! längst fram är det rosa o på sidorna lika vit som vanligt.. suck.

Idag ska jag åka till Hanna, som fick en Charlie för inte allt för länge sen. Hon hade visst jättemycke kläder, o jag som inte gillar begagnade kläder, ska dit å kika iaf. Kan ju finnas nått. Sen blir det ett litet varv på birsta tillsammans. Har hittat ett par kanske hur coola byxor som helst.. till junior =) Lika som pappa måste han ju ha.. ojoj.. nu börjas de. å han ha inte ens tittat ut än... hm..

Nä, dags att röra på mig.
Bild på magen o byxan  och resultat från bm kommer i eftermiddag.
ha de gott!

// E

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar