måndag 18 juli 2011

Sitt inte så länge Vilde

Jaha, då ha man varit på träff hos barnmorskan idag.. Ante var me han åxå, för att höra hur läget va.. Hur han ligger mm. Urinprov o va de nu va mer som hon kollade såg bra ut.
Han sitter nu i säte. Suck. Allt för att göra sin mama vettskrämd.. usch,. vill inte göra en sån där vändning. Så på måndag ska vi på ultraljud för att kolla hur han ligger o nu ringde just barnmorskan o sa att vi skulle göra tillväxtkoll också, eftersom min mages kurva inte direkt pekar uppåt.
Jag är nu i v 35+1 dag och min mage är 30 cm.  Helt lagom tycker jag iaf =)
Så då kikar dom på måndag och sen får man en ny tid, om inte junior har vänt sig innan dess, vilket skulle vara helt sjukt mirakulöst eftersom han ha varit på tvären hela tiden. Tjurig unge redan nu.
Men men, huvudsaken är att han mår bra och att han också ha fått av all mat jag äter =)
Blev lite stressad av alltihopa, så jag drog in på birsta o köpte amningsbh o amningslinne..åsså råkade det hamna en liten byxa å body i påsen också. Konstigt de där.. eller lite mer skrämmande, för hur ska de sen bli när han ha kommit.. ojoj.. =)

Iaf så har jag hållit på att fixa i lilla rummet..Som nu är klart för tillfälligt. Han måste ju komma ut, bli typ ett halvår, sen kan man börja köpa grejer när rummet väl ska användas.
Frihands-projekt

Åsså fick han en kropp

Åsså tröja å jeans. Ska dock måla ett varv till

Grävde runt i legolådan hos mama o papa

Vet inte riktigt va man ska sätta på hyllan ännu men..

Dyraste rullgardinen för att använda ca 30 cm

Loppisfyndade ju byrå. Sen är det väl klart att ungen ska ha kivilyktor på sitt rum

mm Fotöljen ska jag komma på nått att göra med för att dölja sitt gamla mönster.
Men galet va mycke plats det blir ändå.. ja, inte för att Papa tyckte de.. Hans uttal var : Vart han än klättrar o ramlar, så ramlar han alltid i nånting..  jaja..  Jag blev nöjd iaf.

Nä, ska man kanske göra nått... nä.. ligger o väntar på att Astrid Lindgren börjar. Varje dag kl 15 ligger jag ner, slappnar av och tittar på Pippi, Emil, Lejonhjärta, Rasmus mm.. Alla dom går varje dag kl 15. 
Hur mysigt som helst.
Sen är det väl inte så jättebra planerat, för då när det är slut vid halv fem, och man kommer på att manska handla nått, ja då har ju alla andra också slutat för dagen o alla ska in på Ica. mmm jaja.
Ikväll kommer syster Malin med familj.. Snopet för dom att dom tror att dom ska komma till ett hotell.. haha.. Micke trodde att dom skulle få sova i våran tempur, sova länge, äta frukost till långt in på lunchtimmarna.. nänä.. här är det helt annat. Man få sova på en uppblåsbar madrass, frun i huset springer ner o kissar ett antal gånger varje natt och frukosten serveras från kl 8 på morgonen, sen äre ju dags för lunch? haha... 

Nä, dags att starta tv för dagens vila =)
Kom just på att jag ha glömt att ta kort på vaggan.. Men jag väntar tills nya tyget är tvättat, så provbäddar jag och visar er sen hur den blev.. =)

Ha en bra dag.
Dags för sagostund med Astrid =)
E

1 kommentar: