tisdag 26 juli 2011

14 år med Ante idag =)

Idag, för 14 år sen blev det vi =). .upp i Ljustorp efter en kväll med gänget.. Vissa av oss åkte in till stan för att äta på MAX.. på vägen hem satt jag o Ante bredvid varandra, å han höll på med min hand. Sen skulle vi släppa av honom hemma hos sig. När jag klev ut, kysstes vi =) =)..
 Tiden går sjukt fort..

Tiden går rätt fort i magen åxå.. Även om jag tycker att det har varit en väldans lång väntan, o det är ju nu som alla säger att det blir evigheter, när man bara går hemma o väntar.
Igår var vi på ultraljud för att kolla till junior.
Enligt barnmorskan låg han i säte och hon ville även att vi skulle kolla tillväxten, eftersom min mage inte är så stor.
Så igår halv nio satt vi på spänn, iaf jag.. Kan säga att jag var jättenervös. Vet inte egentligen varför, som Ante försökte förklara för mig, att kolla honom ha vi ju redan gjort och då hade han ju både armar o ben, huvud, ja allt.  Men jag var mer inne på att han skulle ha "råkat" fått två huvuden, tappat armarna, ja inte vet jag. Tyckte att det skulle va väldigt otäckt att se. Men jag la mig iaf och fick direkt, innan man knappt hann se vad skärmen visade, så sa hon bara att den här ligger då med huvudet neråt. Så under hela tiden har vi klappat stjärten, fast vi har trott att det är huvudet?! Så ingen vändning här inte =) Allt såg bra ut.
Det var väldigt svårt att se vad som va vad. Men ryggrad, hjärtat o lårbenet såg vi, ja hela alltihopa, fast det blir liksom inte så tydligt. Stackarn har det rätt trångt iaf.
Haha, sen frågade vi lite snällt om hon kunde titta en gång till vad hon såg för kön. Jag vet inte om vi ha börjat tveka på nått sätt, är väl mest att man kunde få det bekräftat igen nu när man ändå skulle få se han.. men men.. det var ju så säkert förra gången som vi kollade så.. Det visar sig om inte annat =)
Hon mätte iaf alla delar, lika som när man är på första ultraljudet för att se så allt växt som de ska. när hon sen var klar, fick man se som ett diagram och på den kurvan låg junior över det mellersta strecket. Så ca 100 g mer än vad dom brukar väga i just den här veckan. Har gått 36+4  veckor nu.
Nu är det nog svårt att se va dom väger, men det var då ingen undernärd liten stackare iaf =)
Så nu känns allt frid å fröjd. Ska väl tvätta några småkläder och packa ner lite i förlossningsväskan.. =)
Kanonkulan


o vi som trott att han också vill se på tv, när det är självaste stjärten han har sträckt upp.


Nu är det dags att dra på sig klänning, ska upp på Ica och handla lite, sen bär det av in till stan,. hämta upp den bästa på sitt jobb o sen åka in på resturang =) =) Gränslös Grill på Oscar blir det.
Solen skiner o det blir nog en mysig kväll.

slutcitat av det hela.
Känns rätt bra att man inte gått upp mer än 12 kg, har en väldigt smidig mage och en bäbis som väger mer än han ska .=) bara hålla ut en liten stund till nu.
puss å kram
E

1 kommentar: