fredag 22 oktober 2010

nä...vi blev inte matförgiftade av min laxpytt

God morgon alla !
Har väldigt mycket att göra just nu, så man glömmer liksom bort att skriva.

Förra helgen tog jag och Ante tåget ner till stockholm för lite mys, Blåa gubbar, shopping.. ja helt enkelt träffas lite, då vi båda har haft rätt mycke på jobbet.
Vi kom ner på fredagkväll, så det var ist sätt bara att lägga sig, se slutet på idol, men med väldigt dålig luftkondition (stavas de så?) jaja.. INGEN luft överhuvudtaget, vaknade vi båda efter nån timme och hade då ingen aning om vem som åkte ut ur Idol..?!
Vi bodde på  Amaranten på Kungsholmen.. såg väldigt bra ut när vi kom dit.. rätt stort....FÖR STORT.
Rätt tråkiga rum, lyhört, så vi hörde grannen hosta typ hela tiden, sen att sitta på frukosten, tillsammans med 200 pers var inte direkt romantiskt. Att göra allt i kö, sitta på barstolar för att de va fullt överallt, att inte få färskpressand juice... nä.. inge mer Amaranten för våran del iaf. Ett rent ut sagt Osexigt hotell =)

Vi hade iaf en mysig lördag, började med att stressa i sig frukosten, så att man skulle komma ur den där "skolbespisningskänslan".
Gick lite på stan, hittade typ ingenting. Tog tunnelbanan upp på söder och till favoritfikastället :

Om ni aldrig har varit på Muffinsfabriken på söder så ÅK DIT !! Jag och Frida har gått igenom alla smaker, så det är bara att fråga =) hehe
Vi har sagt att man inte får köpa samma som den andra och man får inte äta nån man har ätit förut, och som tur va, så hade det kommit en ny smak
 en 240 g chokladmuffins med Dumlekola =P ojoj..
Så med 2 st muffins att dela på, kan man säga att vi hade både fikat och ätit lunch.
Tog senare med oss en Pizza till hotellrummet, så att vi skulle klara oss fram till kvällen.
Bytte om och tog tuben upp på söder igen för att se dom blå gubbarna
Det går verkligen inte att förklara den kvällen.. haha.. helt klart annorlunda och man skratta så tårarna sprutade redan från början..
Avloppsrör, en massa färg, jätteblåa gubbar, kalaspuffar, toapapper, knasterljud mmm ja, kul va det iaf.
Sen hade Ante bokat bord på en frän resturang på Götgatan, där vi åt Sushi tillsammans för första gången. Jag har ätit det förut, fast jag äter bara vegetarisk men ändå. Ante har aldrig ätit det.
Det här med att äta med pinnar ?!

är inte det lättaste... haha. varje gång den gick förbi nån, satte vi ner pinnarna och försökte se lite coola ut, när vi sen tog upp dom igen, för att försöka få in snitsen. och om inte annat  försöka fiska upp allt som rasat ner i soya koppen... haha..oj va grisigt. =)
Men vi tyckte om det, så det blir att öva mer.. jag har ju faktiskt köpt hem snygga pinnar, så varför inte testa att jaga köttbitar redan ikväll, så man får till knixen.
Sen på söndagen efter att ha ätit frukost med alla 200 hotellgäster, gräddat vofflor över hela bardisken (inget jag vill prata om ) haha. men ja kan ju säga så här.. det märks vem som gör mat i vårat hem.. haha
Sen satt vi och funderade på vad vi skulle hitta på och eftersom Ante skulle åka hem kl 15, så kändes det inte som att vi hann göra så mycke annat än typ äta lunch å bara känna lugnet. Så det blev inge museum, chokladmässa, nä.. vi gick lite på stan hand i hand och bara myste.
Sen åkte Ante hem

Själv bytte jag hotell för att stanna 2 nätter till. Jag hamnade på

Såg lite halvskumt ut utifrån..låg helt perfekt på vasagatan, jättemysigt och väldigt lugnt inne.. Där man var ca 20 st som åt frukost tillsammans och man kunde sitta i lugn och ro. Synd att vi inte hade varit där hela helgen..för det är ju så det ska vara. Men nu vet man iaf.
Hade bara en natt där, så jag lämnade in min väska på Iittala på NK, så ja kunde gå på stan hela måndagen också, jag tror att jag var in i varenda butik, men ändå hittade jag ingenting =(
Sen på eftermiddagen skulle jag möta upp Annelie från träningen, som var nere med sitt jobb. Så hon erbjöd mig att dela rum med henne min sista natt. och eftersom det är dyrt och tråkigt att bo själv, så tackade jag såklart ja.
Hamnade då på Birger Jarl hotell. väldigt fina olika designade rum, vilket va lite roligt

så vi delade på en 140 cm bred säng och båda vaknade upp med sockerdricka i armar och ben, då man hade försökt att hålla sig i varsin ände, vilket gjorde att vi egentligen säkert hade kunnat ligga 3 st i sängen.. haha..

Å sen var det möte i Gustavsberg, Värmdö och sen tog man flyget hem till landet igen..
Har då insett efter 5 dagar i storstad, att jag är då inte nån storstadstjej.

Ja, de va min/våran vecka =)

Idag är jag ledig, från jobbet iaf, men här hemma har jag en lång lista på vad jag ska göra.. Är det bara jag som blir stressad av att vara ledig??
Jag ska nu städa, färga håret, rasta mama, hämta tillbaka en massa produkter som Folkan har lånat från butiken, träna, och sen blir det mys när Ante kommer hem.. =)

Ska försöka skärpa min bloggning, men ibland hinner man inte.

puss o kram på er !
Från en lycklig fju Stormfjäll

1 kommentar:

  1. oj oj vilken lång blogg du skrivit...
    du ä lite som en ketchupflaska du med (som Lilla C`s mamma skrev)
    Hoppas att ni får en mysig helg.
    Säkert kul med dom blåa gubbarna...jag har sett en blå...å d räcker för mig hahaha lillablå...

    SvaraRadera