onsdag 13 oktober 2010

nu är det på riktigt

Igår fick jag mitt nya efternamn. Känns mer verkligt nu. Å hur man ska komma ihåg att skriva det nya efternamnet lär ta ett tag.
Hade en kund som skulle bli medlem hos oss, hade fyllt i allt när hennes man utbrast ; va ha du skrivit?? då hade hon efter att ha varit gift i över 25 år, skrivit sitt flicknamn?! så nog lär det ta ett tag innan man vänjer sig.

Idag har ja varit ledig/ja jobbat lite på förmiddan. Dom ringde från FH och behövde min hjälp,. så efter att ha rafsat omkring i skåpen här hemma, fått ihop lite olika kivilyktor i olika färger, åkte jag upp för att visa vad jag tänkt.. å det blev jättebra =) Rätt sjukt när man har nästan alla produkter hemma. haha..
Så nästa veckan kommer vi att ha våra produkter på guldstegen tro ja att de hette?! jaja.. marknadsföring är bra de.
Sen bar det av in till Memira, för att titta till mina ögon.. Oj, utbrast både hon som undersökte mig och hon ute i receptionen när dom fick se mitt resultat.. helt galet. Hon hade aldrig skrivit ut ett så bra resultat.. Det var nästan så att jag kunde läsa tillverkarens namn på självaste "hos optiker titta på bokstäver tavlan" haha. Hoppade iaf över alla andra rader och berättade bara vad det stod på sista raden.. otroligt!
Sen blev det en sväng runt om alla butiker i stan som säljer tapeter... vi vet exakt va vi ska ha, men vi hittar ingenstans.. imorn blire sista stop på bauhaus, man vet ju aldrig, kanske finns det.
Börjar bli drygt att bara ha planeringsmöte varje gång man åker till lägenheten.. måste försöka hitta en helg som vi alla är hemma på.

Nu till helgen åker jag och Ante på en MYShelg i sthlm.
Åker ner på fredagen, framme sådär lagomt till godis å Idol på hotellet.
På lördagen gör vi stan, fikar nått gott, kanske om man hinner lite museum, å sen bär det av på Blue man group.
Söndagen blir bara lat å mys och sen åker Ante hem. Själv stannar jag fram tills på tisdag då jag ska på möte på Värmdö. Har letat boende, men de ser ut som att jag stannar en natt till på kungsholmen där vi bor hela helgen, och sen "flyttar in" en natt med Anneli som är nere på jobb. Kan va lite trevligt med sällskap, kanske nån kvällspromenad, för det har vi fortfarande inte fått till här hemma, även om vi bor i samma by..

Nä, dags att kavla upp ärmarna,.. googla fram nått recept på lax och göra middag. Var visst min dag idag. Sen blir det att svida om och åka på fighten.

Hej hopp där ute!
den riktiga fru Stormfjäll

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar