lördag 18 september 2010

Fredagsmys och lördagsmys... alltid mys

God morgon.


Jaha, då vare lörda.
Igår började livet som Hockeyänka. Men den började trevligt och det höll i sig hela kvällen. Antes förhållande med Sjödin startade om igår, dom äter tillsammans, går på hockey tillsammans, ja det är nästan så att ja ska dela med mig en av ringarna på mitt finger, mest som en rolig grej, som han säger. Nu tar jag över.


Vi åt gott. Till förrätt lufttorkad skinka med ruccola, jag älskar ruccola, pinjenötter och balsamico.. gott.
Sen blev det renstek med rostade rotfrukter och rödvinssås.
Till efterrätt blev det Sjödins favorit, 3 smaker i jättelådaglass och kolasås.. sen hitta vi en massa gammal strössel å grejer. kändes precis som ett barnkalas.
Sen var det bara att köra dom till proppskåpet för match.
Själv satt man hemma me storasyster Minga...å det är inte ofta man är ensam med henne.. jättemysigt.
Sen vare bara att skicka hem henne, och hoppa i säng själv


kl 03.40 vaknade jag av att det lät som att det regnade in, knackade, ja ja fattade först inte vad det var, tills jag upptäckte att min andra hälft inte låg i sängen, utan att det kanske var han som stod där ute på bron i ösregn.. Han hade visst under kvällen nämnt att han inte hade nån nyckel, men man kan väl inte lyssna till allt.
Han skulle nog ha fått stått ute lite till, för oj vad han luktade och höll i håret imorse..hehe skyll sig själv.


Idag ska vi dona på lite här hemma. Sen bär det av inöver för lite shopping, förkväll hos Madde och Andreas, sen åker vi in till stan för att gå ut och äta och sen blir det 3D bio, Resident Evil
En trevlig dag och kväll helt enkelt 


Dags att göra lite nytta.
Det börjar spricka upp lite nu, så det blir nog strax en skön promenad.


Love
Em

3 kommentarer:

  1. Verkar som att det blev en bra kväll som hockeyänka trots allt.
    Hm...känner igen det fotot... =)
    Aj aj så d blev lite skallebang på hockeygrabben..usch då, inte bra att fira vinsten så häftigt.
    Ikväll ska vi äta kräftorna, du vet dom som blev kvar i frysen senast ni var här.
    Dom tar ju bara plats i frysen så d ä lika bra att äta upp dom.

    Ha en kul lördag å hälsa hockeygrabben som har ont i håret...

    SvaraRadera
  2. Han kunde väl ha gjort som jag, sovit ute på altanen, ajustdeja ni har ingen altan ännu! ;-)

    SvaraRadera
  3. tack för en mys-fredag "lila-syster" Em...
    de behövdes!
    Kram!
    tur vi inte åkte ut me grabbarna, hade aaaaaldrig orkat vara uppe till kl 03.40!!

    SvaraRadera