torsdag 23 september 2010

orginal är alltid orginal

Min nya lampa..litet impuls som Em alltid lyckas med..i stort sätt varje dag. Jag kan inte gå förbi nått och bara tänka, ja en sån där skulle man kanske vilja ha. Vill jag ha nått, så köper jag. Kan inte vänta, vill inte vänta.
Jag får en känsla av att det är nått som jag har från Papa. Han köper rätt onödiga prylar rätt ofta han med =)
Den här lampan iaf, hängde i ett skyltfönster, jag föll för den direkt. Tyckte dock att sladden var lite dyr, då man visst skulle köpa den för sig och skärmen för sig. Så jag började med att köpa skärmen, också för att se om de överhuvudtaget skulle passa där jag plötsligt kom på att ja skulle ha en. Passade perfekt! googlade runt lite bland lampsladdar, för en klädd sladd skulle det vara. Claes Ohlson hade en svart textil sladd, men med vit kopp och själva där man sätter i lampan.. rätt fult, men för endast 59 spänn.
Men.
Dag två, stod man där framför den snygga textilsladden, hade liksom "glömt" bort att man kanske kunde hitta billiga sladdar nån annanstans bara man anstränger sig,. Men då kommer man till de typiska Em igen. Jag har absolut inte tid att leta/vänta/lugna mig, Vill jag att lampan ska sitta där, ja då ska det gå fort och lätt..ja, kanske lite dyrt ibland. Hon skrattade åt mig i kassan, samma tjej som hade sålt skärmen dagen före.
Men oj så bra det blev.. å me lite krom å allt.
500 spänn för en 2 meters textilsladd....mmm ja gillart!

De är slösas värld de
Orginal är alltid orginal. 
Kopia är alltid kopia och det går inte att jämföra

pöss
Em

4 kommentarer:

  1. hahaha...du e go du tjejen!!!
    Du e ju original du med, som snart e Fru Stromfjäll... finns bara 1 sån!!! =)

    SvaraRadera
  2. Stormfjäll...
    ska de va så klart....
    ..eller kanske Strömfjäll...eftersom du köpte så dyr strömkabel... hahaha!!

    SvaraRadera
  3. Alldeles riktig kommentar av Camilla,våran Emma finns bara i ett ex.som tur är säjer Anders
    Älskar våran unge./mama

    SvaraRadera