söndag 5 september 2010

TRETTON sitter nu på huset...


..för att man ska slippa hämta taxin hos grannen, så har vi nu fått upp bokstäverna på Krokus.


Har haft en pysseldag idag.. 
Vaknade rätt tidigt, men eftersom vi har så grymt sköna sängar så tar det alltid lite extra lång tid innan man orkar kliva upp... Man gör som på sjukhuset el kanske på hemmet.. Man sträcker sig så långt man kan tills man når dosan, som man sen trycker på en knapp så åker antingen fötterna upp, eller så huvuddelen... åhhhh underbart. Alla borde ha en sån i sitt hem.
Men man skrattar lika mycket varje gång. För nog känns det lite väl lyxigt. hehe. Sen att vi har ett dubbellakan gör ju till saken att vi måste samåka..för hur skulle de annars se ut, med ett spänt segel emellan oss...nä, klart att man ska samåka så mycke som möjligt =)
Imorse då vi inte orka kliva upp, så blev det först att gå igenom varenda kanal på den där dreamboxen som Ante just har fått till.. Hamnade iaf på Ronja Rövardotter, sen blev det Pippi på äventyr.. haha, man blir liksom aldrig för gammal för Astrid Lindgrens alla sagor.
Men sen hade man både kramp i kroppen av att man legat där för länge och magen skrek av hunger.
Upp å hoppa.
Tände en liten brasa i kaminen, underbart när det börjar bli lite småkyligt ute. 
Gjorde varma mackor och myste på, som det ska vara.
Sen har vi grejat på lite. Ante drog sladdar på övervåningen och jag målade trappen en gång till. Nu är det bara att köpa lim och börja mäta och klippa ut självaste stegen, som blir helttäckningsmatta. Dock passar ju inte mattat tillsammans med hallens klinkers, så det blir att byta hallgolv...ahaha. en helt vanlig dag i våran familj. Man byter en färg och vipps så passar det inte med nått annat.. Men det är ju roligt att göra nytt så .


Nu ska jag laga lite mat, kan ju erkänna direkt att det inte är jag som är kocken i de här huset. Jag är glad om jag lyckas koka makaroner utan att de antingen inte går att ta upp dom med sked för att dom har kokat sönder helt eller att vattnet hinner koka bort, så dom mer är rostade..hhaah tur att Ante tycker att det är kul med matlagning, för hur hade en annan sett ut annars? ja menar..förra sommaren var han borta i fem dagar och jag gick ner 3 kg, å snabb som man är, så hann jag t o m köpa ett par badshorts som jag bara kunde ha några dagar till efter att han hade kommit hem och gett mig mat.. typiskt. Kanske man skulle ta och lära sig att göra några rätter iaf.


Nu blir det iaf kycklingsallad !
Trevlig sönda på er !


Obs. Tog till lite på bokstavsstorleken så att Mama slipper ha högläsning för Papa. Hoppas att de blev lite bättre.=)
Em

4 kommentarer:

  1. Men Em det är jättelätt att lägga upp bilder, det kan du lista ut själv, precis som när man lägger upp bilder vart annastans som helst!
    Kram!!

    SvaraRadera
  2. Haha, ja de var det, måste testa mig fram, så ni få inte få panik nu bara för att det bloggas hejvilt, för det kommer att gå över =).. tro ja.. elle kanske inte

    SvaraRadera
  3. Kul att alla (nästan) i familjen bloggar då har man många bloggar att kolla upp på kvällen.
    *gapskratt* att ni måste samåka med era sängar bara för att ni har ett brett lakan hahaha...
    Ni är allt bra mysiga ni.
    Och vilken idè med tre-tton på huset annars brukar d vara vanligt med en sifferkombination...men det här är en Em kombination förstår vi.... =)

    Ha d gott och hör av er på onsdag....håller alla tummar. Kram.

    SvaraRadera
  4. Samåka med dig Emma är de bästa.... Det gör jag gärna livet ut... Pöss påre!!

    SvaraRadera