lördag 11 september 2010

skönt att längta efter varandra

Hej hej =)
Har haft en bra dag.. Dock väldigt trött. Gårdagens fest blev såå lyckad...och fast man körde och agerade lite taxiverksamhet på natten, så kändes det ändå som man var bakfull idag. Tänkte vara lite duktigt och ta en promenad innan ja skulle till jobbet imorse. Ställde trollet på kl 07.00. Men vem i hela friden kliver upp kl 07.00 en lördag för att gå ut? nä, trollet fick ropa på mig i en timme, var 10de minut tjatade han..tills kl blev strax efter åtta, då klev ja ur sängen.
Promenad? nä, inte då. Det blev en lång frukost å sen vare bara att åka till jobbet. Rätt lugn dag, men dom som kom in, handlade massor... tackar tackar =)
Hem vid fyra..kokade makaroner, å där måste ja säga att nu har ja börjat ställa timer, för att få dom i rätt "svikt"..nä va säger man? rätt tuggmotstånd? äh, ja ni förstår juh, jag har ju berättat förr hur jag t o m misslyckas med att koka makaroner..Tur att man har gift sig Kockrikt?!

Sen tänkte ja mig en powernap på en timme, ta en promenad å sen iväg på bio.
Så här blev det.
Åt, surfade lite på nätet.. gick å la mig i sängen, sappade runt på tvn å hamnade på Arga snickaren..fastnade lite där, insåg sen att ja hade typ en halvtimme på mig att både sova en timme och ta en promenad??! ok. Så ja ställde trollet på 10 min. Det kan man kalla Rantapowernap, sånna som han tar i bilen när han bli trött.jaja strunt samma.. Hoppade in i skrubben å röck åt mig mammeluckerna, långkalsonger, underställströjan, ett par till brallor, skaljackan, fleecetröjan, en mössa, vantar, två filtar, ut i garaget för att hämta brassestolen sen bar det iväg, eller bar iväg, ja de gjorde ja ju, men ja gick upp till Folkan.. Men vilket arrangemang dom har fixat..Helt otroligt. Det var popcornmaskin ute, hamburgar i massor, folk överallt, operasångare och sånna där fina ufon som man tänder eld och låter flyga iväg..jättefint!

Sen vare bara att få sig ett par roliga brillor, dock måste ja ju påpeka att dom ser lite mer spejsigare ut nu, .jag var helt säker på att man skulle få ett par röda pappersglasögon med ett rött och ett blått, elle vare grönt? äh,..
Filmen var jättebra, dock blev jag åksjuk redan från början. Förstår om dom mindre blev rädd för den äckliga dockan, för ja fick då panik.
Å nu sitter man här =) nöjd över precis hela dagen.

Tack Mama å Papa för att man fick vara lite barn ikväll.

Mama o Papa



Åsså en ensam fru

kram där ute!
em

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar